گرگان- امام جمعه گرگان گفت: ایران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بازیچه امریکا بود در حالیکه پس از آن به قدرت تأثیرگذار و تصمیم گیر در منطقه تبدیل شد.

انقلاب اسلامی ایران را از انفعال به اثرگذاری در منطقه رسانده است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، در خطبه های نمازجمعه گرگان با گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: امام خمینی(ره) هدف خود از انقلاب را نشان دادن ظلم شاهنشاهی و نجات مردم از دست این رژیم قرار داد و به همین دلیل انقلاب ما در همان مسیر نهضت های انبیاء حرکت کرد.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) در مبارزه علیه رژیم شاهنشاهی به دنبال ایجاد نظام اسلامی بود، افزود: برای مردم باید یادآوری شود که کشور در چه شرایطی قرار داشته و آثار و برکات انقلاب اسلامی برای مردم و به خصوص نسل جوان تبیین شود.

نماینده ولی فقیه درگرگان با اشاره به اینکه در دولتمردان رژیم پهلوی تلاش می کردند که ژاندارم امریکا در منطقه باشند، ادامه داد: امریکایی ها در جهت منافع و مصالح خود از منابع مختلف ایران استفاده می کردند و ملت و دولت را بازیچه خود قرار داده بودند.

وی با تأکیدبر اینکه امروز ایران اسلامی به عنوان یک بازیگر در منطقه مطرح است، افزود: ایران از بازیچه امریکا، تبدیل به قدرتی اثرگذار در منطقه شده است.

آیت الله نورمفیدی به دخالت های امریکا در منطقه اشاره کرد و گفت: امریکایی ها از ابتدای آغاز جنگ در سوریه، می گفتند ایران حق ندارد در این قضیه دخالت کند اما پس از مدتی فهمیدند که بدون ایران مشکلات منطقه غیرقابل حل است.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم به انسان می گوید دربرابر نعمت ها شاکر باشد و کفران نعمت عذاب را به دنبال خواهد داشت، افزود:امروز، ۲۲ بهمن را به عنوان روزی که کشور ما از شرایط بردگی و ذلت نجات یافت باید شاکر باشیم و حضور در این روز خود شکر خدا است.

آیت الله نورمفیدی در خطبه های دوم نمازجمعه گرگان با بیان اینکه دولت گذشته سالانه بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد داشت، اظهار کرد: دولت در حالی مشغول خدمت رسانی به مردم است که یک پنجم دولت پیشین درآمد دارد.

وی با بیان اینکه براساس گزاش های صندوق بین المللی پول، ایران رشد اقتصادی داشته است، افزود: دولت در گلستان هشت هزار و ۳۰۳ پروژه در بخش های مختلف با اعتبار سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی کرده است، گفت: این طرح ها در چرخش اقتصاد گلستان موثر  و امر خوشحال کننده ای است.

وی به جلسات رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به گلستان اشاره کرد و گفت: در این جلسات نکاتی را تذکر دادم و خواستار پیگیری طرح هایی شدم که تحول اساسی در منطقه ایجاد کند.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه هدف اساسی انقلاب ما تعالی انسان بوده و این همان هدف انبیا است، گفت: همه جنبه های معنوی، اخلاقی و توسعه ای در اهداف انقلاب دیده شده و باید شکر گذار انقلاب باشیم.

وی وجود اختلاف نظر را از الطاف الهی دانست که باعث پیشرفت می شود و ادامه داد: اما مهم است که با اختلاف نظر چگونه برخورد می کنیم و بدگویی و هتاکی نسبت به مخالفان راه انقلاب ما نیست.

آیت الله نورمفیدی تأکیدکرد: اصول انقلاب ما، آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی است و همه آن هایی که همراه انقلاب هستند و به آن اعتقاد دارند، باید سعه صدر داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.