رصدخانه، نام بسته خبری روزانه "قدس" است که در آن، خبرهای ویژه و حاشیه های دنیای سیاست را می خوانید.

رصدخانه/ حضور احمدی‌نژاد در راهپیمایی

ادعای روزنامه سعودی

قدس/ ایستگاه/ روزنامه عرب نیوز- چاپ سعودی - گزارش و عکس اصلی صفحه نخست اش را به عملیات ارتش بحرین در کشتن چند شهروند غیرنظامی اختصاص داده که این روزنامه، آن ها را "فراری" نام می دهد و سپس ادعا می کند، قصد فرار به آب‌های ایران را داشته اند. این روزنامه می افزاید: شاید آن ها با فرار ماه ژانویه زندانیان مرتبط باشند که ۳ نفرشان با گلوله گارد ساحلی بحرین کشته و ۷ نفر دیگر بازداشت شدند.

هکرهای ایرانی؟

فرارو/ پایگاه «نت ورک ورلد» می نویسد: هکرهای ایران با بدافزار سیستم عامل «مک»، صنعت دفاعی آمریکا را هدف قرار داده اند.

شادمانی سعودی از ترامپ

تسنیم/ روزنامه رای الیوم نوشت: محافل سعودی از روی کار آمدن دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا خرسند هستند زیرا او به شرایط داخلی عربستان و وضعیت ناگوار حقوق بشر در این کشور کار ندارد.

صدور دوباره روادید

عصرایران/ چند ساعت پس از آن‌که دادگاه تجدید نظر آمریکا فرمان مهاجرتی ترامپ را لغو کرد، برای شماری از کسانی که وقت مصاحبه روادید آن ها لغو شده بود، ایمیلی فرستاده و به آنان گفته شد که جلسه مصاحبه برگزار می‌شود.

عکس های غیرمجاز

باشگاه خبرنگاران/ به نوشته ایندیپندنت، فادوا علاوی- زنی که ۲۰ سال بدون روادید به آمریکا مسافرت و برای همین مدت در کِبِک کانادا زندگی می‌کند، پس از آن که عکس های نماز مسلمانان در تلفن همراهش پیدا  شد، اجازه ورود به آمریکا نیافت.

توفان ایرانیان در توئیتر

باشگاه خبرنگاران/ شب بیست و دوم بهمن، ایرانیان با هشتگ الله‌اکبر در توییتر، این واژه را ترند اول توییتر فارسی کردند.

هدیه ۹۰۰۰۰۰ دلاری وزیر

پرس تی‌وی/ بتسی دیواس که -با سختی- رای سنا را برای تصدی وزارت آموزش و پرورش آمریکا کسب کرد- در سالهای گذشته- حدود ۹۰۰ هزار دلار به سناتورها، پول داده بود. این خبر را روزنامه ایندیپندنت انگلیس منتشر کرده. دیواس در نشست دفاع خودش در مجلس سنا پس از آن که گفت، با اسلحه در مدارس به علت نگرانی از حملۀ خرس‌های گریزلی موافق است، با ریشخند رسانه‌ها روبرو شد.

منبع نامعتبر

خبرآنلاین/ ویراستارهای سامانه ویکی پدیا - به عنوان یک قانون- می گویند: روزنامه -زردنویس- دیلی میل انگلیس، یک منبع غیرقابل‌اعتماد است. معنی این سخن، آن است که ویراستاران و کاربران نسخه انگلیسی نباید زین پس به دیلی میل به‌عنوان رفرنس اشاره کنند.

باورهای برخی "خواص"

قدس/ ایستگاه/ ضرغامی- رییس پیشین صدا و سیما- می نویسد: فتنه‌گران سال ۸۸ مجددا فعال شده‌اند. او می افزاید: آنچه به بازسازی نیاز دارد، عقاید عده‌ای از خواص است که -دانسته یا ندانسته- به نفوذ دشمن به کشور کمک می‌کنند.

سر مخالفش را برید

باشگاه خبرنگاران/ به گزارش المیادین، هفته نامه شارلی ابدو در نسخه آلمانی اش، کاریکاتور «آنگلا مرکل»- صدراعظم آلمان- را منتشر کرد که در آن، او سر «مارتین شولتز»- رقیب انتخاباتی خود-  را بریده است.

اعتراض پورناظری

خبرگزاری صبا/ سهراب پورناظری به پخش بی اجازه موسیقی اش در قالب یک نماآهنگ و در مراسم پایانی جشنواره فیلم فجر اعتراض کرد.

نشریه علیه دولت ؟

ایلنا/ در برخی از مسیرهای منتهی به مراسم راهپیمایی دیروز، نشریه عبرت‌های عاشورا- از منتقدان دولت- رایگان توزیع شد.

حضور احمدی‌نژاد در راهپیمایی

ایلنا/ محمود احمدی‌نژاد که در سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حضور پیدا کرده با هدایت نیروهای امنیتی به ساختمان دانشگاه شریف برده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.