عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:فروش کالاهای ضبط شده قاچاق از سوی یک دستگاه اجرایی چه معنایی دارد؟! معنا ندارد که کالاهای خارجی که به صورت قاچاق وارد شده و ضبط شده دوباره در کشور به فروش برسد؛

فروش کالاهای قاچاق ضبط شده از سوی یک دستگاه اجرایی چه معنایی دارد؟/افتخار به بنزین وارداتی یورو فلان ضد اقتصاد مقاومتی است

عبدالرضا مصری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با«قدس آنلاین» با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب از رفتار آمریکایی ها در مواجهه با مذاکرات هسته ای اظهار داشت: روزی که مقام معظم رهبری بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند تعبیر دست آهنی زیر دستکش مخملی را نیز در مورد آمریکایی ها به کار بردند؛ در آن زمان خیلی ها به قول و قرارهای آمریکایی ها خوش بین بودند و خیلی ها هم فکر می کردند که دیگر با مذاکرات و گفتگوی با آمریکا مسئله حل شده است.

وی افزود: خیلی ها آن زمان معنای سخنان مقام معظم رهبری را نفهمیدند؛ ایشان آن زمان فرمودند که آمریکایی ها اهل دبه در آوردن هستند و به قول و قراردادهایشان اعتمادی نیست؛ امروز شاهد عینیت بخشیدن به تذکرات رهبری هستیم و این هم بخاطر آن است که سیاست هایی آمریکایی که در پیش گرفته اند اتفاقی نیست یعنی ربطی به انتخاب رئیس جمهور جدیدشان ندارد بلکه سناریویی از پیش تعیین شده بوده است.

مصری با بیان اینکه حال که همگان حتی عده ای که در خواب خرگوشی و سینه چاک مذاکرات بودند به عمق تذکرات مقام معظم رهبری پی برده اند، بحث جبران و اهمیت اقتصاد مقاومتی بیشتر می شود، اظهار داشت: متاسفانه باید بگوییم که همه قوا بدون استثناء در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی کوتاهی کرده ایم و حتی به بحث اقدام و عمل در شعار سال هم بی توجهی شده است. 

وی با اشاره به اینکه حال که همگان فهمیدند قول و قرارهای آمریکایی ها دغل بازی و دروغ بوده زمان جبران است،گفت: ما که به گفته آژانس بین المللی انرژی اتمی بیش از تعهدات و تکلیفی که برعهده مان گذاشته شده بود، عمل کردیم یعنی از قلب راکتور هسته ای و سانتریفیوژهایی که از دور خارج کردیم تا اورانیوم های در اختیارمان که از کشور خارج کردیم همه تعهداتمان عملی شد اما در مقابل نه تنها تحریم ها در حال بازگشت هستند بلکه تحریم های جدید نیز علیه ما بسته می شود اینها نشان از این است که نمی توان به آمریکایی ها اعتمادکرد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم همچنین گفت: مردمِ ما عملی که حاصل اقتصاد مقاومتی باشد از هیچ کدام از قوا ندیدند و ما همچنان به دنبال نفت فروشی و واردات بنزین و مشتقات آن هستیم؛ از زمانی که اقتصاد مقاومتی مطرح شده نه خود اتکایی در پتروشیمی کشور داشته ایم و نه واردات کاهش یافته است!

وی ادامه داد: زمانی که شاخص های واردات و قاچاق در کشور کاهش یابند و تولید ملی افزایش پیدا کند می توانیم بگوییم به سمتِ اقتصاد مقاومتی رفته ایم؛ در شرایط اقتصاد مقاومتی ویترین مغازه ها از کاهای خارجی کاهش یافته و به سمت تولیدات داخلی سوق داده می شوند؛ افتخار به بنزین وارداتی یورو فلان ضد اقتصاد مقاومتی است. 

وی با بیان اینکه وقتِ جبران کاستی های گذشته از سوی مسئولین و قوای کشور فرا رسیده است، افزود: روح و ستون فقرات اقتصاد مقاومتی توجه به تولید داخلی و جلوگیری از خام فروشی است اما ما بعد از برجام دوباره واردات را رونق بخشیدیم.

مصری افزود: اشتغال نیز جزء لاینفک تولید است یعنی با رونق تولید قطعا اشتغال هم رونق پیدا می کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه برای عملیاتی سازی اقتصاد مقاومتی باید همه کالاهای قاچاق را سریعا در مرزها آتش بزنیم، متذکر شد: فروش کالاهای ضبط شده قاچاق از سوی یک دستگاه اجرایی چه معنایی دارد؟! معنا ندارد که کالاهای خارجی که به صورت قاچاق وارد شده و ضبط شده دوباره در کشور به فروش برسد؛ آن هم وقتی گمرکات کشور مملو از کالاهای خارجی هستند؛ امیدوارم اقتصاد مقاومتی به خوبی پا بگیرد تا ان شاءالله شاهد جشن ملی تحقق اقتصاد مقاومتی باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.