مشهد- تعداد ۲۰۰ قطعه عکس حاصل تلاش ۲۰ ساله «مجید بندار مقدم» در نگارخانه گلستانه مشهد به نمایش گذاشته شد.

نمایشگاه عکس «رازهای سکوت» در مشهد برپا شد

قدس آنلاین- سرورهادیان: این جا «رازهای سکوت» با تو حرف می‌زنند.

«مجید بندار مقدم» هنرمند مشهدی در گفت‌وگو با قدس آنلاین درباره نمایشگاه «راز سکوت» می‌گوید: این نمایشگاه در ۲ مرحله برای علاقمندان هنرعکاسی در معرض دید قرار می‌گیرد.

مدرس و پژوهشگر عکاسی، تأکید می‌کند: ۴۰۰ قطعه عکس حاصل تلاش ۲۰ ساله و تجربه عکاسی من است که در نمایشگاه «راز سکوت» ۲۰۰ قطعه آن به دلیل محدودیت به نمایش در آمده است.

«بندارمقدم» در خصوص عکس‌های این نمایشگاه تصریح می‌کند: هدف از برپایی این نمایشگاه آن است که یک بار دیگر تفاوت «نگاه کردن» و «دیدن» را یادآور شوم.

 وی خاطرنشان می‌سازد: متأسفانه این روزها با پدیده عکس گرفتن با موبایل بسیارمواجه ایم که فقط، یک لحظه و یک نگاه در این روش ثبت می‌شود نه دیدن.

وی درباره برخورد مخاطبان با این نمایشگاه می‌گوید: از عمده دغدغه‌هایم از ابتدای شروع عکاسی همیشه این بوده وهست که سلیقه مخاطبم دراولویت باشد. این در حالی است که ما درادبیات داستانی یا فیلمسازی گاه با آثاری مواجه می‌شویم که بعدازخواندن یک داستان یا دیدن یک فیلم، مخاطب عام شاید کمترآن را بپسندد وتنها تعدادی خاص که دارای سواد ادبیات داستانی یا سینمایی هستند، بتوانند با آن اثرارتباط برقرارکنند و همچنین درکنارآن نویسنده یاهنرمندانی را نیز داریم که علاوه بر رعایت ابعاد هنری، آثارشان، عامه پسند هم هستند و می‌توانند علاوه بر حفظ استانداردهای هنری با مردم هم ارتباط برقرار کنند.

وی تصریح می‌کند: برای من مخاطب همیشه در اولویت قرار دارد و معتقدم باید مخاطب از آثارم لذت ببرد و در کنارآن، نگاه خودم را به او بیان کنم.
این هنرمند شهرمان اظهار می‌دارد: عکس‌ها، مجموعه‌ای از آثاری است که در نمایشگاه خانه هنر رومانی و همچنین در کشور ایتالیا در شهر «ونیز» به نمایش گذاشته شده است.

وی در خصوص ادامه این نمایشگاه نیز می‌گوید: نمایشگاه بعدی در ادامه همین نمایشگاه با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان، طی ماه آینده برگزار خواهد شد که در نمایشگاه بعدی عکس‌ها با ابعاد ۳۰×۲۰ و تا ۲ متر خواهد بود.

این مدرس عکاسی همچنین ازادامه نمایشگاه‌هایی در آینده خبر می‌دهد و می‌افزاید: در آینده نزدیک هرکدام به صورت مجموعه‌ای از آثاری به صورت تخصصی دربخش‌های آب، طبیعت، طبیعت اجتماعی، سنت‌ها و... به نمایش گذاشته می‌شود.

شایان ذکراست: نمایشگاه «راز سکوت» مجید بندار مقدم تا ۲۶ بهمن همه روزه از ساعت ۱۷ الی ۲۱ در نگارخانه گلستانه در مشهد، واقع درملک الشعرا بهار۹، کامیاب ۹ ،پلاک ۱۹ برای علاقمندان دایراست .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.