تبریز- نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی عملکردهای وزرای دولت گفت: کشور ما از وزیران ۷۰ یا ۸۰ ساله خسته است، وزرایی که میلیاردها برای خود ذخیره کردند و اندکی شرم هم نمی‌کنند.

کشور از وزیران ۷۰ - ۸۰ ساله خسته است/ ۲ ماه است نتوانستیم آخوندی را به مجلس بکشیم

به گزارش قدس آنلاین، احمدعلیرضا بیگی شامگاه جمعه در مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد امیرالمومنین هادیشهر با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران دارای یک قدرت نرم است، افزود:در زمانی که کمونیست و لیبرالسیم دو قدرت برتر جهانی بودند، انقلاب ایران با الهام‌گیری از اسلام به بار نشست و در بین قدرت‌های شرق و غرب جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد.
وی گفت: قدرت نرم جمهوری اسلامی را عده‌ای باور نداشته و فکر می‌کردند با جنگ تحمیلی ایران از پای درخواهد آمد اما نه تنها این امر محقق نشد بلکه ایران رفته رفته در تاریخ جهان نقش‌آفرین شد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فتنه ۸۸، فتنه‌ای بود که به تنهایی می‌توانست چند کشور را از پای درآورد اما همان قدرت نرم انقلاب بود که توانست جمهوری اسلامی را سر پا نگه دارد.
بیگی تصریح کرد: سرچشمه و منبع قدرت نرم انقلاب، ولایت فقیه است و ایران اسلامی به پشتوانه ولی فقیه همه پستی‌ها و بلندی‌های مسیر خود را پشت سر خواهد گذاشت.
وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران در سراسر جهان به عنوان نماد استکبارستیزی شناخته شده و نظام سلطه سعی دارد تا با ضربه به ایران اسلامی اثبات کند که هرکسی در مقابل ما قرار گیرد، محکوم به فناست.
استاندار سابق آذربایجان‌شرقی با انتقاد از کسانی که سعی در بزک کردن چهره آمریکا دارند، بیان کرد: خیال باطلی است که می‌گویند آمریکا توان نابودی ایران را دارد و باطل‌تر از آن بزک کردن چهره این کشور توسط عده‌ای در داخل است، امروز آمریکا با انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور این کشور با رسوایی جهانی رو به رو شده است.
وی اضافه کرد: حقانیت سخنانی که ما در طول این سال‌ها در مورد آمریکا می‌گفتیم، با انتخاب ترامپ به جهانیان اثبات شد و امروز روز عزای افرادی است که دل به آمریکا بسته بودند.
بیگی عنوان کرد: اگر می‌خواهیم شکوه انقلاب را ببینیم باید براساس اصول و آموزه‌های اسلامی انقلابی پیش برویم، مبنای حرکت مسؤولان آرمان‌های انقلاب باشد، هیج توجیهی ندارد که مسؤولی در برج چند طبقه نشسته و کشور را مدیریت کند، مسؤول باید در بین مردم باشد.
وی ادامه داد: حضرت امام الگوی مدیریت عالی را برای مسؤولان انقلاب تببین کردند و آن الگو ساده‌زیستی و در بین مردم بودن است.‌
نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برازنده انقلاب نیست که بین مردم تفاوت گذاشته شود. باید امکانات و منابع ملی بر مبنای عدالت در بین جامعه توزیع شود، شمال و جنوب شهر نداریم، الگویی ایجاد شود که هر پدر و مادری در هرجای شهر که زندگی می‌کند به دنبال سعادت و پیشرفت فرزند خود باشد.

وی با اشاره به سانحه تصادف قطار تبریز -مشهد و حادثه پلاسکو یادآور شد: حادثه‌ای رخ داده و ۵۰ نفر از هموطنان ما در آن جان خود را از دست داده‌اند، شبیه همان نیز در فروریختن ساختمان پلاسکو جان باختند، چگونه است که چند روز پس از حادثه پلاسکو وزیر کشور و شهردار تهران در صحن مجلس حاضر و به سؤالات نمایندگان پاسخ می‌دهند اما با گذشت دو ماه از حادثه قطار هنوز وزیر راه به مجلس نیامده است.
بیگی افزود: گروه تحقیق و در راس آن آقای ترکان بعد از چند روز حادثه همه قصورات را به کارگر راه‌آهن نسبت داده و پیش خود پرونده را حل شده دانست، در صورتی که واقعیت اینگونه نیست.
وی با بیان اینکه این موضوع توهین به شعور ملت است، تصریح کرد: آقای آخوندی در خدمت مقام معظم رهبری می‌گوید، سامانه‌ای خریداری کردیم که اگر راننده قطار سکته کند باز هم قطار سالم به مقصد می‌رسد اما همان سامانه در طول ۶ ماهه اول ۹۵، چهار هزار بار اخطار می‌دهد تا حدی که مجبور به خاموش کردن آن شده‌اند.

استاندار سابق آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: روز حادثه نیز همین سیستم  errorداده و کارگران طبق عادت سیستم را خاموش و به صورت دستی اجازه تردد قطار را صادر می‌کنند و همین عامل باعث تصادف و بروز حادثه شده است.

بیگی با بیان اینکه مقصران اصلی حادثه افرادی هستند که این سیستم را خریداری کرده‌اند، گفت: ۲ ماه است نتوانستیم آخوندی را به مجلس بکشیم چون اراده هزار فامیل آقایان در مقابل اراده ملت ایران قرار گرفته است.
وی افزود: هیأت رئیسه مجلس در مسیر استیضاح سنگ‌اندازی می‌کند و می‌خواهد امسال را هرطور شده بدون استیضاح به آخر برساند.
بیگی ادامه داد: اگر ما نماینده ملت هستیم باید وزیر راه را برای پاسخگویی به مجلس بکشیم تا به همه کسانی که احساس می‌کنند در حوزه امن هزار فامیلی قرار گرفته‌اند درس عبرتی شود که نمی‌توانند در مقابل اراده ملت ایستادگی کنند.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مسائل کشوری بیان کرد: اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبری است، می‌گوید وابستگی کشور به اقتصاد نفتی را کاهش دهیم تا با بالا پایین شدن قیمت نفت کشور دچار مشکل نشود.

بیگی تصریح کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی در حمایت از تولید ملی است، امروز تولید در کشور ما مقرون به صرفه نیست، تولید سودمند نیست، با وام‌های ۲۸ درصدی و هزینه‌های آب و برق و… محصول داخلی توانایی رقابت با محصول مشابه خارجی را ندارد.
وی ادامه داد: مدام بر تعداد افرادی که بیکار می‌شوند افزود می‌شود، فولاد بناب در دولت گذشته ۲ هزار و ۴۰۰ کارگر داشت که امروز به ۷۵۰ نفر کاهش یافته است. وقتی هم می‌گوییم مردم بیکار شدند مسؤولان دولتی می‌گویند داوطلبانه و با دریافت رضایت کار خود را رها کرده‌اند.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:
اقتصاد مقاومتی می‌گوید کسی که کم مصرف می‌کند باید هزینه کمی پرداخت کند، ولی در سال اقتصاد مقاومتی هر مترمکعب گاز ۱۵۰ تومان اعلام می‌شود و تفاوتی بین انسان مستضعفی که زندگی خود را فقط با روشن کردن تک شعله می‌گذراند با کسی که در هر اتاق یک بخاری جداگانه دارد، احساس نمی شود.

وی با بیان اینکه اگر خرید ایرباس افتخار است در دولت گذشته در اوج تحریم‌ها ۱۱ ایرباس وارد استان شد، عنوان کرد: دولت در تشخیص اولویت‌ها دچار مشکل شده است، وقتی در اثر سوانح جاده‌ای و حادثه قطار هموطنان ما جان خود را از دست می‌دهند، اولویت با ایمن‌سازی جاده‌ها است.
استاندار سابق استان آذربایجان‌شرقی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به موضوع انتخابات گفت: انتخابات آیینه تجلی جمهوریت نظام است. در سال ۸۸ جماعتی به انتخابات معترض شده و گفتند تقلب شده است اما همان افراد در سال ۹۲ با معرفی کاندیدای حزب خود و رد ادعای تقلب پا به عرصه انتخابات گذاشتند.
وی افزود: با شعار تعامل با دنیا و ارتباط با جهان، بازگشت عزت به پاسپورت ایرانی، وعده‌های صد روزه و… موفق به کسب اکثریت شکننده آرا شدند و برپایه شعارهای خود پای میز مذاکرات نشستند.
بیگی اظهار کرد: حاصل مذاکرات یک معاهده بین‌المللی به اسم برجام شد که دارای ضعف‌هایی از جمله نبود ضمانت اجرای موثر در صورت بدعهدی طرف مقابل و… بود که در پایان بنا به فرموده مقام معظم رهبری به خسارت محض تعبیر شد.
وی ادامه داد: برجام به عنوان معاهده بین‌المللی هیچ دستاوردی بهتر از این نداشت که ملت ایران به پیش‌بینی‌های ولایت و امام خامنه‌ای ایمان آوردند و به این نتیجه رسیدند اعتماد به آمریکا عاقبت ندارد.

استاندار سابق آذربایجان‌شرقی با انتقاد از برخی عملکردهای وزرای دولت بیان کرد: کشور ما از وزیران ۷۰ یا ۸۰ ساله خسته است، وزرایی که میلیاردها برای خود ذخیره کردند و اندکی شرم هم نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: وزیر صنعت و معدن در ۱۲ شرکت بزرگ رئیس و یا عضو هیأت رئیسه است، دارایی و املاکی که از این راه برای خود دست و پا کرده اصلاً قابل بیان نیست.
بیگی در پایان خاطرنشان کرد: این مسؤولان در شان نظام اسلامی نیستند و همه این موارد کدهایی است برای کمک به شما مردم در انتخابات ۹۶ تا با تصمیم درست مدیرانی در شأن انقلاب انتخاب کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.