گرگان- سخنگوی کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی با اشاره مشکلات استان گلستان گفت: صندوق توسعه ملی پول ندارد و وضعیت اشتغال در استان گلستان نگران‎کننده است.

صندوق توسعه ملی پول ندارد/  اشتغال و توسعه در اولویت نیست

به گزارش قدس آنلاین، اسدالله قره‎خانی با بیان اینکه بیکاری مسائل اجتماعی خاصی را به دنبال دارد گفت: سال گذشته کشف یک تن تریاک به ۴ تن افزایش پیدا کرد و این یک زنگ خطر است به این معنا که مثلا ۱۰ تن تریاک وارد استان شده و ما توانستیم تنها ۴ تن را کشف کنیم.

وی با اشاره به راکد بودن ۹۳ میلیون یورو برای سدهای علی‎آباد کتول تصریح کرد: باید بودجه‎های سنواتی در ردیف بودجه قرار بگیرد این موضوع به بانک مرکزی و وزارت اقتصاد اعلام شد اما وزارت اقتصاد با کندی عمل می‎کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی افزود: یک سرمایه‎گذار برای نیروگاه علی‎آبادکتول ۴۰۰ میلیون دلار اعلام آمادگی کرده است اما متاسفانه و حرکت برای اشتغال و توسعه گویی در اولویت نیست.

قره‎خانی با اشاره به اینکه لایحه منطقه آزاد تجاری روی میز مجلس است، گفت: وضعیت منطقه آزاد تجاری حدود سه ماه است که در هیأت دولت باقی مانده و بلاتکلیف است با توجه به اینکه حدود و ثغور این مناطق هنوز مشخص نیست بررسی لایحه منطقه آزاد تا پایان سال به نتیجه نخواهد رسید و در سال بعد بررسی می‎شود.

وی با اشاره به مضاعف شدن انتظارات مردم با توجه به حضور سران کشور به استان گلستان تصریح کرد: مردم نمی‎توانند بپذیرند که با آمدن و رفتن رئیس‎جمهور، وزرا و مقامات کشوری اتفاق خاصی در گلستان نمی‎افتد و هنوز بعد از پنج ماه از تحویل گندم مطالبات آنها پرداخت نمی‎شود.

نماینده مردم علی‎آبادکتول در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر سال گذشته وضعیت جوی قابل پیش‎بینی نبود و ما ۷۰۰ میلیمتر بارندگی را داشتیم امسال نیز به همین شکل خواهد بود ما می‎خواهیم پول گندم و جو از همین حالا اعلام شود اگر منابع خرید تضمینی محصولات کشاورزی در بودجه ۱۳۹۶ وجود ندارد یکشنبه آینده این موضوع در بودجه دیده شود.

قره‎خانی با اشاره به عدم اجرای طرح‎های بزرگ صنعتی در استان گفت: وضعیت اشتغال در استان گلستان نگران‎کننده است.

وی وضعیت جزیره آشوراده را بلاتکلیف دانست و گفت: وضعیت این جزیره از سال گذشته تاکنون همچنان نقطه سرخط است، راه‎آهن گرگان-علی‎آبادکتول-گنبدکاووس از زمان پهلوی تاکنون یک متر آن‎طرف‎تر نرفته است.

نماینده مردم علی‎آبادکتول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وضعیت بانک‎ها نگران‎کننده است، ابراز کرد: مشکلات استان گلستان زیاد است منابع و مصارف اصلا با یکدیگر توازن ندارد و این اختلاف گاهی ۱۰۰ به ۱۵۰ است رسوب پول بسیار پایین و پرداخت مالیات نیز در همین وضعیت قرار دارد.

قره‎خانی ابراز امیدواری کرد استان گلستان با شرایطی که در آن قرار دارد به صورت ویژه و خاص مورد توجه مسئولان کشور قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.