شیراز- نخستین محصول بومی ضد شوری آب و خاک در شیراز رونمایی شد.

محلول ضد شوری آب در شیراز رو نمایی شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیر عامل شرکت دانش بنیان تولید کننده این محصول گفت: این محصول که با فناوری نانو تولید شده با مکانیسم تاثیر گذاری در ریشه گیاه، باعث خارج شدن عامل شورکننده از محدوده ریشه گیاه می شود و شوری آب و خاک را تعدیل می کند.

اسد سنگابی با بیان اینکه سدیم عامل شوری آب و خاک است، افزود: این محصول به مدت دوسال بر روی درختان باغی و کشت های زراعی مثل گیلاس، آلبالو، زردآلو، گندم، ذرت و یونجه به صورت نمونه  مورد آزمایش قرار گرفت و بدون کاهش عملکرد نتایج خوبی در بر داشت.

وی افزود: در مرحله آزمون محصول، اراضی دارای شوری هفت تا هشت هزار را با نمونه های شاهد که تقریبا بدون شوری بودند با این محلول مورد آزمایش قرار دادیم که نتایج موثری در تعدیل شوری خاک حاصل شد.

اسد سنگابی گفت: این محلول تجاری سازی شده است و با نصف قیمت نمونه خارجی در بازار عرضه می شود.

محمودی مدیر کارخانه تولید کننده محلول ضد شوری آب گفت: این محصول علاوه بر تعدیل شوری آب و خاک دارای خاصیت تغذیه ای برای گیاهان است و در کمتر از ۱۰ تا ۱۵ روز اثر بخشی آن مشخص می شود.

رئیس پارک علم و فناوری فارس هم این محصول را حاصل تلاش پنج ساله محققان این شرکت و محصولی منحصر بفرد در کشور عنوان کرد که در کنار نمونه خارجی مشابه، با دانش کاملا بومی در شیراز تولید شده است.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.