قزوین - رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین با اعلام این خبر گفت: طی بازرسی هفته گذشته کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی این اداره از رستوران ها و تالارهای پذیرایی سطح شهر ۵۰۰ کیلوگرم خرده گوشت منجمد مشکوک به فساد در داخل سردخانه یک رستوران کشف شد.

نیم تن گوشت فاسد در قزوین کشف شد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، دکتر عیسی غیاث یزدی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: پس از نمونه برداری و ارسال نمونه ها به آزمایشگاه مشخص گردید محموله به دلیل آلودگی میکروبی قابلیت مصرف ندارد و به همین جهت محموله در بخش تبدیل ضایعات کشتارگاه معدوم گردید.

وی افزود: پیرو بازدیدهای مکرر واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا از مناطق تابعه، یکی از قصابی های شهرستان بوئین زهرا که متصدی آن مبادرت به کشتار غیر مجاز دام کرده بود به دادگاه معرفی و بر اساس حکم صادره از سوی مقامات قضایی پلمپ شد.

غیاث یزدی در خصوص مخاطرات کشتار غیر مجاز دام گفت: کشتار غیر مجاز دام و عرضه گوشت حاصل از آن دلیل امکان ابتلاء دام به انواع بیماریها بخصوص بیماریهای مشترک بین انسان مانند بیماری «تب کریمه کنگو» و ... تهدیدی جدی علیه بهداشت عمومی و سلامت عموم محسوب می شود، چراکه برخی از این بیماریها مانند جنون گاوی، هاری و... صرفا از طریق معاینه دام زنده و توسط متخصصین امر قابل تشخیص بوده و به هیچ وجه پس از ذبح قابل شناسایی نیست.

این مقام مسئول در خاتمه از عموم مردم خواست هرگونه فعالیت مشکوک در زمینه حمل و نقل و نگهداری فرآورده های خام دامی را از طریق سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ و یا شماره تلفن ۴رقمی ۱۵۱۲  به این اداره اطلاع رسانی نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.