قم- یکی از مراجع تقلید گفت: استقلال و قدرتی که امروز کشور دارد نعمت الهی است و باید قدر این نعمات الهی را دانست.

 استقلال و قدرتی که امروز کشور دارد نعمتی الهی است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله جوادی آملی در درس اخلاق این هفته خود که در نمازخانه بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، اظهار کرد: ما قبل از انقلاب که با دوستانمان در راهپیمایی‌ها شرکت داشتیم، بررسی می‌کردیم که وجود مبارک پیغمبر(ص) در غزوات چه ذکری داشتند تا ما هم با همان ذکرها در راهپیمایی‌ها شرکت کنیم. الان هم باید همین‌طور باشد و این یک عبادت است.

وی بیان کرد: اگر چه مشکلاتی در کشور وجود دارد، اما این نظام، نظام الهی است و راه قرآن و عترت در کشور گشوده شده و این بسترهای الهی در کشور فراهم آمده است. استقلال و قدرتی که امروز کشور دارد نعمت الهی بوده و باید قدر این نعمات الهی را دانست.

این مرجع تقلید تصریح کرد: تمام خدماتی که در این مملکت صورت می‌گیرد، به برکت تلاش‌های امام(ره)، شهدا و جانبازان است و این را ما مطمئنیم که هر خدمتی ارائه می‌شود نخستین ثواب را در نامه امام(ره)، شهدا، جانبازان و ایثارگران می‌نویسند و مردم نیز بدانند در این مملکت هر کار خیری صورت بگیرد، آنها هم در ثواب این کار خیر شریک هستند چرا که مردم هستند که این نظام را حفظ می‌کنند.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به نامه امیرالمومنین علی(ع) خطاب به مالک اشتر اظهار کرد: حضرت در آن نامه معروف به مالک اشتر می‌نویسند ای مالک! بدان، مردم ستون دین هستند، اگر مردم در صحنه حاضر باشند دین نیز در جامعه اقامه خواهد شد و در این ستون جز با عمل صالح، سراپا نخواهید ایستاد چرا که مردم وقتی در صحنه حاضر خواهند بود که ظاهر و باطن مسؤولان با هم هماهنگ باشد و به آنچه می‌گویند عمل کنند.

وی تاکید کرد: دنیا جای فریب است باید دنیا را در کنترل خود داشته باشیم و اجازه ندهیم دنیا ما را کنترل کند، اینگونه است که انسان می‌تواند عمر پر برکت داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.