تظاهرات کنندگان طرفدار مقتدی صدر در ادامه تظاهرات امروز (شنبه) قصد عبور از پل جمهوری بغداد و رسیدن به منطقه سبز امنیتی بغداد را داشتند که تا لحظه انتشار این خبر موفق نشده اند.

تلاش تظاهرات کنندگان طرفدار مقدار صدر برای عبور از پل جمهوری و رسیدن به منطقه سبز بغداد

به گزارش "قدس آنلاین"، ماجرا از هنگامی شروع شد که بیانیه مقتدا صدر در بین تظاهرات کنندگان عراقی قرائت شد و وی با اعلام مسالمت آمیز بودن تظاهرات، خواستار وارد نشدن تظاهرات کنندگان به منطقه سبز بغداد شد.

نیروهای امنیتی عراق برای اولین بار طی ۱۸ ماه گذشته با تظاهرات کنندگان مقابله کردند.
مقابله نیروهای امنیتی بغداد با تظاهرات کنندگان عراقی همچنان ادامه دارد و در مقابل نیز تظاهرات کنندگان میدان را ترک نکرده اند.
در این تظاهرات تاکنون چند نفر بر اثر استنشاق گاز اشک آور مصدوم شده اند.
بر اساس مشاهدات خبرنگار ایرنا، اوضاع در میدان التحریر در مرکز بغداد بحرانی است.
برغم شلیک های مکرر تیر هوایی و گاز اشک آور، تظاهرات کنندگان عراقی ابتدای پل جمهوری را تر نمی کنند.
مقتدا صدر امروز در بیانیه ای خطاب به تظاهرات کنندگان عراقی گفت که 'اگر مایل به تظاهرات در برابر منطقه امنیتی سبز هستید، ایرادی ندارد اما شما را از ورود به این منطقه هشدار می دهم. '
این سخنان باعث تحریک احساسات تظاهرات کنندگان عراقی شد و آنها به سمت پل 'الجمهوری' حدفاصل میدان التحریر و منطقه امنیتی سبز هجوم آوردند و از این پل عبور کرده و در صدد انتقال تظاهرات خود به مقابل منطقه امنیتی سبز بغداد هستند.
این تظاهرات در اعتراض به کمیسیون عالی انتخابات و تغییر قانون انتخابات عراق برگزار شده است و با توجه به استقرار مقر مرکزی کمیسیون عالی انتخابات عراق در منطقه امنیتی سبز بغداد، تظاهرات کنندگان هوادار مقتدی صدر در صدد انتقال تظاهرات به این منطقه هستند.
تظاهرات کنندگان عراقی در نیمه سال ۲۰۱۶ در جریان تحصن های چندروزه خود در این منطقه، اقدام به ورود به داخل منطقه امنیتی سبز کرده و پارلمان و هیات دولت عراق را اشغال کردند.
این نگرانی وجود دارد که تظاهرات کنندگان عراقی بار دیگر به منطقه امنیتی سبز وارد شوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.