گرگان- مدیر کل امور اجتماعی فرهنگی استانداری گلستان گفت: در جلسات متعدد با دستگاه های اجرایی در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی گلستان، ۴۵۹ مصوبه به امضا رسیده است و ۲۵ درصد از اعتبارات در این زمینه به دستگاه ها اختصاص یافته است.

۲۵درصد از اعتبارات آسیب های اجتماعی به دستگاه ها تخصیص داده شد

به گزارش قدس آنلاین، حسن صادقلو ظهر شنبه در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان با محوریت برنامه ریزی برای مقابله با آسیب های اجتماعی و کاهش آن مأموریت اصلی این کارگروه را ارائه برنامه های مؤثر دانست و اظهار کرد: در زمینه برنامه های اثرگذار در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی مواجه هستیم و متأسفانه دستگاه ها به این امر کمتر توجه کرده و بیشتر به دنبال ارائه گزارش عملکرد هستند.

وی با تأکید بر اینکه برنامه های کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند پیوست فرهنگی است، ادامه داد: بهره گیری از توصیه های دینی در تدوین پیوست فرهنگی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی مدنظر و پررنگ باشد تا اثرگذاری برنامه ها بیشتر نمایان شود.

استاندار گلستان گفت: رصد آخرین تغییرات در حوزه آسیب های اجتماعی در شهرستان ها در ارائه برنامه های جذاب وعملیاتی در حوزه پیشگیری از این آسیب ها ضروری است.

وی با تأکید بر نظات در حوزه فضای مجازی گفت: مدیران دستگاه ها و فرمانداران باید در این زمینه اقدام جدی داشته باشند.

صادقلو گفت:  دستگاه های مرتبط از جمله انتظامی، آموزش و پرورش در امر فرهنگ سازی استفاده از فضای مجازی و مقابله و پیشگیری از آسیب های آن برنامه عملیاتی و تاثیر گذار داشته باشند.

در ادامه این جلسه، عبدالرضا چراغعلی، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان از وجود ۴۵۹ مصوبه در فرمانداری های گلستان خبرداد و اظهار کرد: نشست های متعددی با دستگاه های اجرایی درخصوص کاهش آسیب های اجتماعی برگزار شده و ۴۵۹ مصوبه در این باره به امضا رسیده است.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه ای بین وزارت کشور و دستگاه های مرتبط با کاهش آسیب های اجتماعی منقعد شده است، افزود: ۲۵درصد از اعتبارات آسیب های اجتماعی به دستگاه ها تخصیص داده شده و بقیه آن منوط به تأییدیه ما است تا به دستگاه واریز شود.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار گلستان با اشاره به اینکه قسمت عمده نظارت فعالیت های مرتبط با کاهش آسیب های اجتماعی برعهده معاون اجتماعی بوده است، افزود: فعالیت هایی از جمله تشکیل جلسه با هیأت های ورزشی، دعوت از نمایندگان تشکل های غیردولتی، پیگیری موضوعات تبدیل محکومیت حبس تعدادی از محکومین، تنظیم قرارداد در راستای صیانت از حقوق شهروندی و مانند آن از اقداماتی بوده که در معاونت اجتماعی انجام شده است.

وی به همکاری های خوب فرمانداری های شهرهای گمیشان، آق قلا، بندرگز، علی آبادکتول، گنبد و رامیان اشاره کرد و گفت: تمام دستگاه ها موظف هستند فعالیت های خود را در راستای کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی را مستند کرده و نسخه ای از آن را به استانداری ارسال کنند تا زمینه جذب اعتبار برای آن ها فراهم شود.

چراغغلی گفت: یکی از اقدامات مؤثر در زمینه مبارزه با آسیب های اجتماعی، جمع آوری قرص های گندم و برنج بود که از خارج کشور و به صورت غیرمجاز وارد استان شده بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.