رئیس جمهوری ترکیه راهی سه کشور عرب حاشیه خلیج فارس می شود تا در دیدار با سران آنها، گسترش روابط دو جانبه و تحولات منطقه و جهان را بررسی کند.

آغاز سفر اردوغان به بحرین، عربستان و قطر از فردا

به گزارش "قدس آنلاین"، به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی ترکیه (AA)، دفتر اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری این کشور ظهر امروز (شنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که سفر چهار روزه «رجب طیب اردوغان» به کشورهای بحرین، عربستان سعودی و قطر فردا (یک شنبه) آغاز خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در بیانیه ریاست جمهوری ترکیه آمده که رئیس جمهوری این کشور در آغاز سفر خود به کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، فردا راهی بحرین خواهد شد تا با «حمد بن عیسی آل خلیفه»، پادشاه این کشور و دیگر مسئولان ارشد دیدار و گفت و گو کند.

اردوغان روز دوشنبه نیز به عربستان سعودی می رود جایی که قرار است با «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود»، پادشاه این کشور و همچنین «محمد بن نایف» و «محمد بن سلمان»، ولیعهد و جانشین ولیعهد دیدار و گفت و گو داشته باشد و سفر خود را با بازدید از قطر و دیدار با «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر این کشور به پایان خواهد رساند.

این در حالی است که بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، رئیس جمهوری ترکیه در دیدارهای خود با رهبران بحرین، عربستان و قطر، گسترش روابط دو جانبه و تحولات منطقه و جهان را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد و انتظار می رود توافقنامه هایی برای افزایش همکاری میان دو طرف نیز امضا شود.

منبع: شفقنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.