سمنان- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با اشاره به وضعیت سازه‌ای مدارس این استان گفت: ۳۸ درصد مدارس استان سمنان تخریبی است.

۳۸ درصد مدارس استان سمنان تخریبی است

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل دربانی در توضیح این خبر اظهار داشت: امروز تنها ۱۵ درصد از بناهای مدارس در استان سمنان بر اساس ضوابط مدرسه‌سازی مستحکم است.

وی با اشاره به اینکه ۸۱ درصد دیگر مدارس استان سمنان باید تخریب و نوسازی یا مقاوم سازی شود اضافه کرد: از این میزان ۴۳ درصد از مدارس استان سمنان نیاز به مقاوم سازی داشته و ۳۸ درصد از مدارس این استان نیز تخریبی است و باید نوسازی شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان افزود: البته این ۴۳ درصد مدارس استان سمنان بر اساس ضوابط جدید مدرسه سازی نیاز به مقاوم‌سازی دارند؛ چراکه ضوابط مدرسه سازی با توجه به  زلزله‌های اخیر تغییر کرده است.

وی اضافه کرد: بر اساس آمارهای موجود به صورت میانگین روزانه ۱ و نیم کلاس درس در استان سمنان استانداردسازی گرمایشی شده و امروز یک هزار و ۹۴۴ کلاس درس در ۳۲۹ مدرسه استان از نظر سیستم‌های گرمایشی استانداردسازی شده است.

دربانی با اشاره به اینکه امروز ۸۰ درصد از سیستم‌های گرمایشی مدارس این استان استاندارد است، از پایان طرح استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس این استان تا پایان سال ۹۶ خبر داد و گفت: البته امروز هم حتی یک کلاس درس استان سمنان نیز با بخاری‌های نفتی گرم نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.