اصفهان- عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اهمیت و نقش شوراها در ساختار اداره کشور با توجه به اصول مندرج در قانون اساسی در استقرار نظام شورایی، گفت: متأسفانه هنوز شوراهای اسلامی شهرها منزلت و جایگاه واقعی خود را درنظام قانونی کشور، فرهنگ عمومی و در بین نخبگان پیدا نکرده اند.

شوراهای اسلامی شهرها هنوز جایگاه واقعی خود را در نظام قانونی کشور پیدا نکردند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدرضا فلاح پیش از ظهر شنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، افزود: شورای اسلامی شهر به عنوان رکنی از مدیریت کشور، تضمین کننده خواست ها و مشارکت های مردمی به منظور توسعه شهرها معرفی شده است.

وی اظهارکرد: مردم می توانند توسط شوراها مشکلات خود را به گوش مدیران و مسؤلان برسانند و از اقدامات و عملکرد آن ها باخبر شوند که این خود باعث دلگرمی و افزایش اعتماد مردم می شود.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نباید شوراها را درمقابل خود بدانند، ادامه داد: دولت ومجلس باید شوراهای اسلامی شهرها را در کنار خود احساس کنند و نگذارند این نهاد مردمی، روز به روز ضعیف تر شود و قابلیت های سودمند آن از بین برود.

وی تصریح کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین سند قانونی کشور شوراها را به عنوان یکی از ارکان مستقل و تصمیم گیر معرفی کرده است ولی اختیاراتی که مجلس شورای اسلامی برای آنها به تصویب رسانده با اصول هفتگانه قانون اساسی همخوانی ندارد.

 فلاح اظهار کرد: شواهد نشان می دهد هرچقدر به جلو حرکت کرده ایم،  جایگاه شوراها ضعیف تر و از قدرت این پارلمان محلی کاسته شده است و نمونه بارز آن را می توان در برنامه پنجم و ششم توسعه کشور مشاهده کرد.

در ادامه این جلسه دیگر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در سخنانی با اشاره به لایحه بودجه سال ۹۶ شهرداری اصفهان، گفت: با توجه به اینکه بودجه امسال شهرداری به سختی تحقق یافت باید میزان تحقق درآمد های سال آینده به دقت بررسی شود.

سید احمد عاملی تصریح کرد: بسیاری از طرح های عمرانی شهر اصفهان نیمه تمام هستند که باید بودجه لازم برای تکمیل آنها تخصیص یابد.

وی اضافه کرد: در بودجه ریزی سال آینده با صرف نظر از پروژه های غیرضروری تمام هزینه کردهای شهری بر اساس سرفصل های بودجه ای پیش برود.
عضو شوراای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر توجه به توزیع مناسب بودجه در مناطق شهری اصفهان، اظهارکرد: مشکلات مناطق محروم با در نظر گرفتن بودجه مناسب و توجه به درآمد های منطقه ای رفع می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.