نیروهای عراقی از روز گذشته در حد فاصل استان دیاله و صلاح‌الدین با تروریست‌های داعش درگیر شدند و ظهر امروز توانستند تروریست‌ها را به عقب رانده و بخشی از رشته‌ کوه «حمرین» را پاک‌سازی کنند.

عملیات ناموفق داعش در استان دیاله عراق

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، از روز گذشته، صدها تن از عناصر تروریستی داعش مستقر در مرز استان دیاله و صلاح الدین عملیاتی را در حد فاصل مناطق «مطیبیجه» و «العیث» انجام دادند.

یک منبع میدانی اعلام کرد: عناصر تروریستی داعش در این عملیات درصدد بودند به مناطق شرقی استان صلاح الدین نفوذ کنند که نیروهای عراقی تحرکات آنان را رصد کردند.

وی افزود: نیروهای عراقی با ارزیابی دقیق عملیات گروه تروریستی داعش، از نیروهای بسیج مردمی و عشایر منطقه درخواست کمک کردند تا پیشروی تروریست‌ها متوقف شود که پس از آن نیروهای بسیج مردمی و عشایر منطقه با اعزام به منطقه برای متوقف کردند پیشروی تروریست‌ها اقدام به ایجاد چند کمین کردند.

وی افزود: نیروهای بسیج مردمی و عشایر منطقه، عناصر تروریستی را در مناطق از پیش تعیین شده هدف قرار دادند که در این درگیری‌ها 60 تروریست کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند.
نیروهای بسیج مردمی پس از عقب راندن عناصر تروریستی و تثبیت مواضع، عملیات تعقیب و گریز را در دستور کار قرار دادند و توانستند مکان تجمع و مخفیگاه تروریست‌ها را در حد فاصل مرز استان صلاح الدین و دیاله شناسایی و با حمات غافلگیرانه توانستند مواضع تروریست‌ها را در این مناطق پاکسازی کنند. بخش‌هایی دیگر از شرق رشته کوه حمرین هم در این عملیات از وجود عناصر تروریستی داعش آزاد شد. 

عناصر تروریستی داعش درصدد بودند با اشغال بخش‌هایی از  شرق رشته کوه راهبردی حمرین عملیات نیروهای عراقی را در غرب شهر موصل دچار اختلال کنند. رشته کوه‌های حمرین بر مسیر انتقال تجهیزات و نیروها عراقی به غرب شهر موصل اشراف کامل دارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.