مشاور رئیس سازمان جنگل ها با بیان اینکه تاکنون ۴۰۰ تعاونی تخصصی و فراگیر منابع طبیعی در کشور تشکیل شده است، گفت: ایجاد بیش از ۳۰۰ تعاونی دیگر در دست بررسی قرار دارد.

۴۰۰ تعاونی تخصصی و فراگیر منابع طبیعی در کشور تشکیل شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، احمدرضا لعلی نیا عصر شنبه در گفت وگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه با بیان اینکه طرح تدوین ایجاد و راه اندازی صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی در ۳۱ استان کشور باید با تایید شرکت مادر تخصصی صندوق در تهران همراه باشد، ابراز داشت: حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی شرط اصلی تشکیل شرکت های تعاونی فراگیر در سطح کشور است که در این زمینه و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی خوشبختانه اقدامات خوبی در سطح استان ها صورت گرفته که این اقدامات در سال جاری نیز ترویج خواهند یافت.

وی با اشاره به سهم تعاونی ها در تحقق اقتصاد مقاومتی، مد نظر رهبری معظم انقلاب اسلامی به خصوص در حوزه کشاورزی در استان سمنان، افزود: یکی از شروط عضویت در صندوق توسعه منابع طبیعی این است که حداقل ۱۰ درصد مخاطبان، مردم و بهره برداران عرصه منابع طبیعی استان ها باشند و شرکت های تعاونی فراگیر در حداقل ۷۰ درصد شهرستان های استان‌ تشکیل شوند تا بتوانند مجوز فعالیت را از شرکت مادر تخصصی دریافت کنند.

مشاور رئیس سازمان جنگل ها و مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان اینکه تاکنون در ۱۵ استان کشور صندوق توسعه منابع طبیعی ایجاد شده است، گفت: این صندوق در استان سمنان نیز فعالیت دارد و نخستین مجمع عمومی آن در ماه آتی برگزار خواهد شد.

لعلی نیا با تاکید بر اینکه با نگاه ویژه مسئولان بر ترویج مشارکت های بخش خصوصی و مردمی در مقوله افزایش کمی تولیدات کشاورزی، ۱۵ صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی در سطح کشور طی دو سال اخیر تشکیل شده است، ابراز داشت: توسعه و احیاء منابع طبیعی همکاری و مشارکت با بهره برداران منابع طبیعی، حفاظت از منابع طبیعی و انفال شامل جنگل ها، مراتع و ... در کنار کنترل عوامل تهدید زای طبیعت همچنین تحقق شعار سال مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمره اهداف منابع طبیعی کشور در اجرای طرح صندوق توسعه منابع طبیعی است که به نوعی نقش این سازمان را بر تحقق اقتصاد مقاومتی، تبیین می سازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.