دومین دوره جشنواره مدهامّتان روستایی چهارشنبه ۲۷ بهمن‌ماه به میزبانی روستای روتان در بندرعباس برگزار می‌شود.

آغاز جشنواره مدهامّتان روستایی از ۲۷ بهمن‌ماه/ معرفی هیأت داوران

به گزارش «قدس آنلاین»،  مجتبی میرزایی‌نسب دبیر جشنواره قرآنی مدهامّتان با اشاره به برگزاری جشنواره مدهامّتان روستایی، اظهار داشت: با توجه به اهمیت ایجاد انگیزه بین  جوانان مساجد روستایی، جشنواره قرآنی مدهامّتانطراحی و سال گذشته برای نخستین‌بار برگزار شد.

آغاز رقابت‌های مدهامّتان روستایی با حضور ۷۳ نفر

وی با بیان اینکه دومین دوره جشنواره مدهامّتان روستایی به میزبانی روستای روتان در شهرستان سیریک بندرعباس برگزار می‌شود، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها چهارشنبه ۲۷ بهمن‌ماه پذیرش جوانان راه‌یافته به این جشنواره در بندرعباس آغاز می‌شود و پس از آن همه به روستای روتان می‌رویم.

میرزایی‌نسب با اشاره به اینکه رقابت‌های جشنواره مدهامّتان روستایی از ۲۷ بهمن‌ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: در این جشنواره ۷۳ نفر از جوانان روستایی در رشته‌های اذان و قرائت با هم رقابت می‌کنند.

وی به داوری اساتید ممتاز و بین‌المللی در دومین دوره جشنواره مدهامّتان روستایی اشاره کرد و افزود: این رقابت‌ها توسط آقایان محمدرضا ابوالقاسمی در بخش تجوید، حسن ربیعیان در بخش لحن، قاسم مقدمی در بخش صوت و جعفرزاده در بخش وقف و ابتدا قضاوت می‌شود.

برگزاری رشته حفظ ۱۰ جزء برای جوانان مساجد سیریک در بخش خواهران

دبیر جشنواره مدهامتّان روستایی از برگزاری بخش جنبی این رقابت‌ها خبر داد و گفت: در بخش جنبی برای خواهران شهرستان سیریک رقابت‌هایی در رشته حفظ ۱۰ جزء برگزار می‌شود. همچنین کارگاه‌های آموزشی برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ۲۸ بهمن‌ماه مراسم اختتامیه جشنواره مدهامّتان روستایی برگزار می‌شود، افزود: در پایان این رقابت‌ها از نفرات برتر هر رشته تجلیل می‌شود که با توجه به اعتبارات به برگزیدگان رشته قرائت به ترتیب ۵۰۰، ۴۰۰ و ۳۵۰ هزار تومان و رشته اذان به ترتیب ۴۰۰، ۳۵۰ و ۳۰۰ هزار تومان اعطا می‌شود.

به گزارش فارس جشنواره مدهامبتان روستایی در دو رشته اذان و قرائت به همت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور ۲۷ و ۲۸ بهمن‌ماه به میزبانی روستای روتان شهریتان سیریک بندرعباس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.