ارومیه- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: با هدف حمایت و توسعه صنعت گردشگری اقامتگاه های بوم‌گردی و مجتمع‌ های خدماتی و رفاهی بین راهی در آذربایجان غربی توسعه می یابد.

اقامتگاه های بوم‌گردی در آذربایجان غربی توسعه می یابد

به گزارش قدس آنلاین، جلیل جباری با اشاره به فعالیت‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در حوزه سرمایه‌گذاری اظهار داشت: به منظور حمایت از صنعت گردشگری، مجتمع‌های رفاهی و خدماتی بین راهی در آذربایجان غربی احداث می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: بدین منظور تفاهم‌نامه‌ای با سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها منعقد شده که بر اساس آن دو مجتمع خدماتی رفاهی برای اخذ تسهیلات به سازمان معرفی شده‌اند و برای یه مجتمع خدماتی رفاهی نیز موافقت اولیه صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای توسعه گردشگری روستایی نیز از احداث اقامتگاه بوم‌گردی و اجرای زیر ساخت‌های لازم در روستاهای هدف گردشگری حمایت می‌شود.

جباری بیان کرد: برای توسعه گردشگری روستایی و حمایت از احداث اقامتگاه بوم گردی، برای ایجاد و تبدیل شش اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان‌های ارومیه، پیرانشهر، سردشت، و اشنویه تسهیلات بانکی مصوب و در مرحله تکمیل پرونده تسهیلاتی هستند.

وی گفت: برای فراهم‌سازی زیرساخت‌های گردشگری در روستاها و مناطق نمونه گردشگری استان، تکمیل کمپینگ‌ها و مجتمع‌های خدماتی بین راهی، پروژه‌هایی تعریف و تصویب شده‌اند که در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز عملیاتی می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: زیرسازی، بهسازی و ساماندهی راه‌ها و تأمین روشنایی مسیرهای دسترسی به مناطق نمونه گردشگری از دیگر اقدامات حمایتی اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.