مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف از برگزاری آزمون طرح تربیت حافظان قرآن در روز پنج‌شنبه ۲۸ بهمن‌ماه خبر داد.

آزمون طرح تربیت حافظان قرآن ۲۸ بهمن‌ماه برگزار می‌شود/ شرکت بیش از ۳۰ هزار زندانی کشور در طرح

به گزارش «قدس آنلاین»،  حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی متقی مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور در برنامه رصد شبکه قرآن به تشریح جزئیات برگزاری آزمون طرح تربیت حافظان قرآن این سازمان پرداخت.

وی با اشاره به برگزاری آزمون در روز ۲۸ بهمن‌ماه گفت: این آزمون از ساعت ۹ صبح روز پنج‌شنبه ۲۸ بهمن‌ماه به صورت هماهنگ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

موسوی متقی ادامه داد: در این آزمون که در ۵۸۰ حوزه از ۳۶۰ شهرستان به صورت همزمان برگزار می‌شود ۴۰ سؤال ارائه می‌شود که به صورت تستی و سه گزینه‌ای است و برگزیدگان گواهینامه قبولی دیافت می‌کنند.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف با اشاره به برنامه‌ریزی این سازمان برای جذب یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به حفظ قرآن توسط این سازمان گفت: این طرح سال ۱۳۹۱ کار خود را با هدف تربیت یک میلیون حافظ طی چهار سال آغاز کرد و پس از گذشت این زمان یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جذب طرح شدند، البته ریزش‌هایی هم داشتیم اما آنچه مسلم است این است که یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر بدون تکرار و با ثبت کد ملی در طرح نام‌نویسی کردند.

وی ادامه داد: با این که تعهد سازمان اوقاف دراین خصوص انجام شده بود اما از امسال طرح دیگری مبنی بر تربیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار حافظ قرآن در کشور طی پنج سال در سازمان اوقاف آغاز شد.

موسوی از برگزاری طرح در زندان‌های کشور خبر داد و گفت: تلاش ما برای گسترش طرح فراتر از بقاع متبرک امامزادگان و مساجد کشور بود به عنوان مثال یکی از کارهای ما گسترش طرح تربیت حافظان قرآن در زندان‌های کشور بود که برخلاف تصور این کار با استقبال بالای زندانی‌ها مواجه شد و بیش از ۳۰ هزار نفر در طرح شرکت‌کردند و در روز آزمون ۱۶ هزار نفر آزمون دادند. البته این عزیزان به دلیل حفظ قرآن با تشویق‌هایی مانند تخفیف در مجازات و مرخصی روبرو شدند.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف این طرح را کاملاً رایگان دانست و گفت: برای برگزاری دوره‌های حفظ قرآن کریم در امامزادگان و مساجد هیچ هزینه‌ای از قرآن آموزان دریافت نمی‌شود، البته دوره مجازی حفظ قرآن که به صورت تلفنی است کاملا رایگان نیست و هزینه اندکی از قرآن آموزان دریافت می‌شود.

وی از ادامه فعالیت مرکز تربیت مربی ویژه طرح تربیت حافظان قرآن خبر داد و گفت: این مرکز که در شهر مقدس قم در حال برگزاری است و تاکنون بیش از ۷ هزار مربی در این مرکز تحت تعلیم قرار گرفته و در دوره‌ها مشغول آموزش هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.