مدیر نظام ملی رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای گفت: وجود ساختار و نظامی برای رده‌بندی سنی انواع کالاها و محصولات فرهنگی به یکی از ملزومات و نیازهای کارکردی جوامع پیشرفته امروز جهان در کنار توسعه در بخش‌های مختلف صنایع فرهنگی تبدیل شده است. 

ضرورت وجود پیوست فرهنگی برای هر بازی

قدس آنلاین - مدیر نظام ملی رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به ضرورت وجود پیوست فرهنگی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای گفت: وجود ساختار و نظامی برای رده‌بندی سنی انواع کالاها و محصولات فرهنگی به یکی از ملزومات و نیازهای کارکردی جوامع پیشرفته امروز جهان در کنار توسعه در بخش‌های مختلف صنایع فرهنگی تبدیل شده است. 

رضا احمدی افزود: امروزه وجود و حضور یک سازمان نظم‌دهنده مصرف در حوزه مهم و استراتژیک فرهنگ هر کشور بر اساس الگوهای جامعه‌پذیری و استانداردهای سنی روان‌شناسیِ رشد فردی، اخلاقی و اجتماعی افراد جامعه، جزیی تفکیک‌ناشدنی از روند توسعه فرهنگی جوامع در راستای پیشرفت‌های تکنولوژیک و رسانه‌ای آنها شده است؛ بخشی که به عنوان یک «پیوست فرهنگی» جدی برای کنترل عوارض پیدا و ناپیدای سرگرمی‌های نوین، بویژهصنعت گیم ضرورتی خاص یافته است.

وی با اشاره به کمبودهای کشور در این حوزه، خاطرنشان کرد: در کشور ما به دلایلی از جمله عدم همکاری نهادهای فرهنگی مختلف، ضعف اطلاع‌رسانی رسانه ملی و سایر رسانه‌های فراگیر و عمومی در شناساندن این نظام و همچنین نبود بودجه کافی برای تبلیغات و فرهنگ‌سازی در این حوزه، این نظام مهم تا حد زیادی مغفول مانده است.

احمدی با اشاره به برنامه‌های آینده نظام ملی رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای، یادآور شد: در گام اول با راه‌اندازی یک سامانه و پایگاه اینترنتی قوی، پاسخگوی نیازهای مخاطبان جهت ارتباط نزدیک‌تر و پایدارتر با این نظام و مجموعه فعالیت‌هایش خواهیم بود. در گام دوم و در بخش محتوایی این سامانه نیز با تهیه محتواهایی مناسب برای اطلاع‌رسانی بویژه در ابعاد خانواده ایرانی، امیدواریم بتوانیم نقش کارکردی خود در مدیریت نظام‌مند و هدفمند صنعت گیم در ایران را برجسته‌تر و عملی‌تر کنیم.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.