مشهد- سال ۸۵ که کلنگ احداث سالن سنگنوردی مشهد مقدس بر زمین خود روزنه امید در دل ورزشکاران این استان زنده شد اما در حال حاضر با وجود گذشته بیش از ۹ سال هنوز این پروژه سرانجامی نداشته و مسوولان این هیئت در برابر صخره ای از مشکلات ایستاده اند.

صخره نوردان خراسانی دربرابر کوه مشکلات

به گزار خبرنگار قدس آنلاین، هر چند که قرار بود مجموعه سنگنوردی و صخره نوردی مشتمل بر چند دیواره مختلف  پس از سه سال به بهره برداری برسد اما هنوز پس از گذشت ۹ سال خبری از آن نیست.

علی کاووسی مربی و پیشکسوت سنگنوردی خراسان رضوی در این رابطه می گوید: زمان طولانی برای احداث این سالن سپری شده است.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی قطب سنگنوردی کشور  است و در ده سال اخیر همواره از این استان افرادی در رده های مختلف تیم های ملی سنگنوردی کشور حضور داشته اند ادامه می دهد: ورزشکاران ما در رده سنی جوانان و بزرگسالان اغلب دانشجو هستند یا اینکه از درآمد ثابتی که بتوانند از محل آن برای انجام ورزش هزینه کنند محرومند و تهیه وسائل و تجهیزات ویژه این ورزش به اندازه کافی به آنها هزینه تحمیل می کند.

وی می افزاید: در حال حاضر سنگنوردان مشهدی از سالن اجاره ای مجموعه کارگران استفاده می کنند و این در حالی است که ما هم اکنون چند ملی پوش که دارای نشان ها و عناوین بین المللی هستند، داریم.

۹ سال ۶۰ درصد پیشرفت

ر ئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی خراسان‌رضوی با بیان اینکه در طی ۹ سال گذشته ساخت این سالن تنها ۶۰ درصد پیشرفت داشته است بیان کرد:

احمد زحمتکش بیان کرد: مشکل ما در بدنه صعودهای ورزشی نداشتن سالن اختصاصی در استان است چراکه از ۹ سال پیش ساخت سالن ۱۵ خرداد آغاز شده که در این مدت ۶۰ درصد پیشرفت داشته و ۷۰۰ میلیون تومان برای آن هزینه شده است.

وی با بیان اینکه بودجه‌های اختصاص یافته به آن در این مدت برای ساخت آن کافی نبوده ادامه داد: پیش‌بینی اداره‌کل ورزش و جوانان استان برای تکمیل سالن سنگنوردی مبلغی حدود ۸۰۰ میلیون تومان است..

زحمتکش افزود: ورزشکاران استان و مشهد برای تمرین رشته سرعت، از دیواره استاندارد صخره نوردی در نیشابور استفاده می کنند و تمرین های معمول نیز با استفاده از دیواره صخره نوردی مجموعه ورزشی کارگران مشهد انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه  در استان ۳۵ باشگاه وجود دارد و تعداد ورزشکاران حرفه‌ای در این رشته حدود ۷۰۰ نفر هستند افزود: در بحث صعودهای بلند استان خراسان‌رضوی جزو استان‌ها برتر در کشور است و در مسابقاتی که در اوایل سال در این رشته برگزار شده بیش از نیمی از مدال‌ها را نفرات استان کسب کرده‌اند.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی خراسان‌رضوی گفت: در مسابقات آسیایی که مهرماه برگزار شده تیم استان با ۱۲ شرکت‌کننده صاحب ۱۱ مدال شد که این تعداد نیمی از ۲۰ مدال کسب شده توسط اعضای تیم حاضر از کل کشور در این مسابقات است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.