این در حالی است که وقتی صاحب اصلی مغازه ، فروشگاه خود را اجاره می دهد باید شرایطی مهیا شود که تازمانی که اجاره کننده آن واحد صنفی، پروانه کسب نداشته باشد مشاوران املاک نتوانند آن مغازه را به این اشخاص اجاره دهند.

افزایش قیمت سیگار تاثیری در کاهش مصرف ندارد /پیشنهادی برای ممنوعیت اجاره مغازه بدون ارائه پروانه کسب

اختصاصی قدس آنلاین- علی رضا رضایی رئیس اتحادیه خرده فروشان و عمده شوینده و کالای دخانی درباره اخذ مجدد پروانه کسب از سوی واحدهای متخلف و افزایش تعداد این واحدها به خبرنگار قدس آنلاین گفت: متاسفانه از آنجا که سیستم واگذاری و اجاره املاک و مغازه های موجود ما تحت نظارت هیچ نهادی نیست گاها این مغازه ها به واحدهای متخلف اجاره داده شده و این واحدها نیز مجددا فعالیت خودشان را بدون دریافت پروانه کسب ادامه می دهند. وی با طرح یک پیشنهاد خاطرنشان کرد: این در حالی است که وقتی صاحب اصلی مغازه، فروشگاه خود را اجاره می دهد باید شرایطی مهیا شود که تازمانی که اجاره کننده آن واحد صنفی، پروانه کسب نداشته باشد مشاوران املاک نتوانند آن مغازه را به این اشخاص اجاره دهند. رضایی در تشریح این ماجرا بیان داشت: یعنی سیستم، ارائه کد رهگیری در واحدهای مشاور املاک به این افراد را قبول نکند.

این فعال صنفی اظهار داشت: من بارها از طریق اتاق اصناف به طرق مختلف این موضوع را پیگیری کرده و پیشنهاد داده ام که افراد برای اخذ پروانه کسب باید ویژگی های مقتضی آن را داشته باشند. وی در باره این ویژگی ها تصریح کرد: برای مثال باید حداقل دیپلم داشته و اگر مغازه ای که قصد فعالیت در آن را دارد به صورت اجاره است مالک آن مغازه باید تمام مسئولیت ها رابر عهده بگیرد.

رئیس اتحادیه عمده شوینده و کالای دخانی درباره افزایش تعرفه و مالیات بر سیگار و تاثیر آن بر استقبال مردم در مصرف کالاهای دخانی خاطرنشان کرد: نظر شخصی من این است که میزان این مالیات و تعرفه ها افزایش چندانی روی قیمت سیگار نخواهد داشت و صرفا ممکن است تعدادی فروشنده از این ماجرا اندکی سود کنند. وی با اشاره به اعتیاد افراد مصرف کننده سیگار به کالاهای دخانی افزود: شما هر کاری هم که کنید چنین افرادی حتما در پی رفع نیاز خود به دنبال تهیه کالای دخانی خواهند بود. رضایی در ادامه به قدس آنلاین گفت: تا زمانی که آگاهی و دانش مردم اصلاح نشود قیمت سیگار هر چقدر هم که افزایش یابد مصرف آن کاهشی نخواهد داشت.

وی ضمن انتقاد از مقابله سلبی با دخانیات اظهار داشت: اینگونه اقدامات صرفا معاملات دخانیات را از مغازه ها به زیر زمین و بخش غیر شفاف اقتصاد سوق می دهند. یعنی حتی به شرط پلمپ مغازه هایی که فروشنده این کالا هستند قاچاق این کالا افزایش خواهد داشت مگر اینکه مدعی باشیم به هیچ عنوان حتی یک بسته سیگار هم از کشورهای خارجی وارد این ایران نخواهد شد.

این فعال بخش خصوصی در خاتمه ضمن توصیه به همکاران خود در راستای رعایت مقررات خاطرنشان کرد: به تمام واحدهای صنفی که پروانه کسب ندارند توصیه می کنم هر چه سریعتر اقداماتی را در راستای اخذ پروانه کسب آغاز کرده و همواره قوانین نظام صنفی را رعایت کنند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.