طی ۱۴ سال گذشته تیم جراحان پلاستیک داوطلب خدمت در مناطق محروم در ۱۷ سفرخود ۱۵هزار ویزیت و یک هزار جراحی انجام داده اند.

۱۵ هزار ویزیت ، هزار مورد جراحی

قدس آنلاین- طی ۱۴ سال گذشته تیم جراحان پلاستیک داوطلب خدمت در مناطق محروم در ۱۷ سفرخود ۱۵هزار ویزیت و یک هزار جراحی انجام داده اند.

دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی، استاد گروه جراحی پلاستیک دانشگاه شهید بهشتی درباره سفرهای خود به خبرنگار ما گفت:این برنامه نخستین بار در سال ۱۳۸۷ با حضور۵ نفر شکل گرفت و در حال حاضر در این تیم ۵۰ نفراز پزشکان فوق تخصص و دیگر عوامل فعالیت می کنند.

رئیس بخش فک و صورت بیمارستان ۱۵ خرداد خاطر نشان کرد: برای انجام سفرها براساس نیازمندی منطقه مورد نظر تیم یادشده اعزام می شود به طوری که کمترین تعداد اعضای تیم همراه به اولین سفر ما مربوط می شد و همچنین شانزدهمین سفر ما با حضور ۲۵ نفر بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به سه سفر در سال جاری افزود: پانزدهمین دوره سفر در اردیبهشت سال جاری و به بیجار انجام شد که طی ۴ روز با همت تیم جراحی پلاستیک بیش از ۳۰۰ ویزیت تخصصی انجام گرفت که ۳۸ مورد مربوط به ناهنجاری‌های شکاف لب، کام و سر و صورت جراحی شدند. همچنین در شانزدهمین سفر که به رامهرز صورت گرفت، طی ۴ روز از ۲۶-۳۰ آذرماه ۱۰۸۰ بیمار ویزیت شده و۱۰۸ عمل جراحی شکاف لب و کام، ناهنجاری صورت بیماران انجام شد.

دکتر کلانتر هرمزی با اشاره به این که کوچکترین بیمار سفر هفدهم آن ها به زابل ۴ ماهه و بزرگترین آن ها ۴۰ ساله بوده، ادامه داد: طی ۵ روز اقامت در منطقه از ۱۵-۲۰ بهمن ماه سال جاری ۶۰۰ نفر ویزیت شدند که از این تعداد۶۲ نفر نیازمند جراحی شناخته شدند.

وی که مبتکر تشکیل تیم جراحان پلاستیک داوطلب خدمت در مناطق محروم می باشد، تأکید می کند: دوستان از سر لطف القاب وصفاتی را برای من استفاده می کنند که چندان نمی پسندم. چنانکه معتقدم عنوان بسیجی برایم ارزشمند است اما درحال حاضر تمام مردم کشور ما بسیجی هستند. همچنین قید عضو آکادمی جراحان پلاستیک اروپا و یا هر عنوان مشابه برایم چندان جذابیتی ندارد زیرا که من ایرانیم و از نظر من این کشور ارجمند ترین جایگاه را دارد.

گفتنی است سال گذشته همین تیم در زاهدان ۸۵۰ بیمار را ویزیت و۱۵۰ جراحی انجام داد که بازتاب های فراوانی در فضای مجازی داشت. چنانکه دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کانال تلگرامی خود از این حرکت تقدیر کرد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.