یزد- نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: یکی از راهکارهای خنثی کردن توطئه دشمنان، فعال کردن مساجد و جذب جوانان به آن است.

راهکار خنثی کردن توطئه دشمنان، جذب جوانان و فعال کردن مساجد است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه یزد، امام جمعه یزد در دیدار با رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه روحانیون باید در نقاط مختلف شهرها حضور داشته باشند گفت: مسئله مهم در ارتباط با توجه به روحانیون، بحث فرزندان آنها است.
آیت‌الله محمدرضا ناصری  اظهار داشت: در جامعه باید نسبت به فرزندان شهدا، جانبازان، ایثارگران، روحانیون و فرزندان سپاهیان توجه ویژه‌ای داشته باشیم و به گونه‌ای از لحاظ معنوی آنها را تربیت کنیم که آینده انقلاب را حفاظت کنند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد مشاوره ازدواج را یکی از نیازهای اصلی جامعه دانست و گفت: در بین طلاب هم لازم است که مشاوره پیش از ازدواج و حتی پس از ازدواج به صورت منظم برای آنها ارائه شود.
ناصری به تقویت کانون خانواده در کشور تاکید کرد و افزود: یکی از مسائلی که در ارتباط با بحث حوزه های علمیه و طلاب مطرح است، بحث مشکلات مالی است.
امام جمعه یزد اظهار داشت: اینکه دولت‌ها بگویند حوزه‌های علمیه نباید دولتی و وابسته به دولت‌ها باشند و به این وسیله هیچ کمک مالی به حوزه نکنند اصلا درست نیست چرا که بحث دولتی نبودن حوزه‌ها هیچ ارتباطی به کمک‌های مادی و تامین هزینه‌های آنها ندارد.
ناصری گفت: ارتزاق و شهریه طلبه ها مسائلی هستند که از طرف مراجع و دفتر رهبری و دیگر موارد تامین می شود ولی مسئولان در بحث ساخت حوزه‌های علمیه و مسکن طلاب و مواردی از این قبیل نباید دریغ داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه لازم است بودجه مشخصی برای ترویج امور دینی در جامعه در نظر گرفته شود، گفت: در بررسی بودجه باید یک بخشی را به بحث امور دینی اختصاص دهند، این موضوع در کشورهای مختلف جهان حتی ترکیه هم به صورت ویژه دیده شده است.
ناصری نسبت به سر و سامان دادن به مساجد تاکید کرد و گفت: لازم است که در این زمینه هم اعتباری در نظر گرفته شود تا علاوه بر ساماندهی مساجد و بحث پیشنمازها، زمینه جذب بیشتر مردم به مسجد را فراهم کنیم.
وی به هزینه های زیاد دشمنان برای تقویت فضاهای مجازی و انحراف جوانان ایران به این وسیله اشاره کرد و گفت: یکی از راهکارهای خنثی کردن این توطئه دشمنان، فعال کردن مساجد و جذب جوانان به آن است.
حجت الاسلام سیدحسن ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور هم در این دیدار با اشاره به سفرهای استانی مسئولان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه اظهار داشت: در این سفرها، تمامی مدارس علمیه حتی مدارسی که در دور افتاده‌ترین نقاط قرار داشته باشند سرکشی می‌شوند.
وی دلجویی، احوالپرسی، معرفی خدمات مرکز خدمات را از جمله اهداف این سرکشی‌ها دانست و عنوان کرد: برنامه این سفرها این است که طلاب ممتاز در راستای بحث هدفمندی که به خدمات وجود دارد، تجلیل می‌شوند.
ربانی خاطرنشان کرد: مرکز خدمات این برنامه را دارد که حمایت‌ها و خدمات خود را به صورت هدفمند به طلاب ارائه کند و قصد ندارد به این گونه باشد که ماموریت داریم از صنف روحانیت حمایت کنیم بلکه حمایت ما به دلیل ماموریت و رسالتی است که بر دوش روحانیون قرار دارد.
ربانی از توجه مرکز خدمات به فرزندان و خانواده روحانیون و طلاب اشاره کرد و گفت: امسال از نزدیک به ۳۳ هزار فرزند روحانی که ممتاز هستند تقدیر شده است.
وی با اشاره به اینکه این کمک‌ها تاثیر زیادی به پیشرفت دانش‌آموزان دارد، گفت: برگزاری کلاس‌های توجیهی و مشاوره ویژه طلاب هم از دیگر مسائلی است که در مرکز خدمات به آن توجه شده و انجام می‌شود.
رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: اعزام طلابی که ملبس شده‌اند به مشهد مقدس و برگزاری دوره‌های توجیهی ویژه این افراد و همسرانشان از دیگر مسائلی است که توسط مرکز خدمات انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.