عضو تیم ملی کشتی فرنگی ایران که توانسته در این رشته به موفقیت های خوبی دست پیدا کند فعلا قصد خداحافظی ندارد.

گفتگوی قدس با پرافتخارترین فرنگی‌کار المپیکی ایران/ برای رقابتهای جهانی برمی‌گردم

قدس آنلاین - گروه ورزشی - هاشم رسائی فر: با اینکه حمید سوریان طلایی ترین کشتی گیر فرنگی کار ایران در دنیاست اما سوریان با 7 مدال طلای جهان و المپیک پرافتخارترین فرنگی کار ما در المپیک نیست.قاسم رضایی کشتی گیر 98 کیلویی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان همان فرنگی کاری است که توانسته با یک طلا و یک برنز بالاتر از سوریان در رده بندی بهترین های  المپیک قرار بگیرد و پرافتخارترین کشتی گیر المپیکی ایران باشد.

اگرچه رضایی نتوانست طلای لندن را در المپیک ریو تکرار کند و سوم شد اما او یکی از بهترین فرنگی کاران 98 دنیاست که اتفاقا در رده بندی اخیر بهترین کشتی گیران دنیا که توسط اتحادیه جهانی کشتی اعلام می شود با قرار گرفتن در رده سوم رنکینگ جهانی بهترین رده را در بین تمام فرنگی کاران ایران از دیدگاه اتحادیه جهانی از آن خود ساخت.

* چند ماه از المپیک گذشته اما هنوز از بازگشت شما به تمرینات تیم ملی خبری نیست.
بله. من بعد از المپیک در تمرینات حاضر نشدم .چون با خودم قرار گذاشتم یک سال استراحت کنم و به دور از مسابقه و کشتی گرفتن باشم.

* چرا این تصمیم را گرفتی؟ برای یک ورزشکار حرفه ای آن هم در رشته کشتی اینچنین تصمیمی به نظر شما می تواند درست و منطقی باشد؟
از دیدگاه حرفه ای اگر به این قضیه نگاه کنیم قطعا جواب منفی خواهد بود اما من این تصمیم را برای شخص خودم گرفتم و اینکه بعد از 12 سال کشتی گرفتن در رده های مختلف ملی و شبانه روز تمرین کردن به نظرم رسید اگر یکسال هم به خودم استراحت بدهم و به دنبال کارهای شخصی ام باشم بد نباشد.

* یعنی قاسم رضایی با این تصمیم اصلا در این یکسال به سمت کشتی نمی‌خواهد برود؟
اینکه اصلا سمت کشتی نروم این طور نیست . الان هم در استراحت بسر می‌برم در شهر خودم آمل به آموزش بچه های علاقه مند به کشتی مشغول هستم تا در آینده چندین کشتی گیر مثل خودم از آمل به کشتی کشور و دنیا معرفی کنم.

* پس مربیگری را از همین حال شروع کردی؟
نه.نمی شود گفت مربیگری بیشتر بحث راهنمایی و آموزش و در کنار این بچه ها بودن است و صرفا مربیگری نیست.

* علاقه مندان به کشتی از چه زمانی باید منتظر بازگشت قاسم رضایی به روی تشک کشتی باشند؟
فکر می کنم برای رقابت های سال آینده یعنی قهرمانی جهان و بازی های آسیایی 2018 برگردم.

* علی اشکانی در مصاحبه با روزنامه قدس اعلام کرده بود کشتی گیران پا به سن گذاشته المپیک ریو دیگر شانس چندانی برای ملی پوش شدن ندارند و می‌خواهد از کشتی گیران جوان و کنار گذاشته شده بیشتر استفاده کند.نظرت در این مورد چیست؟ 
آقای اشکانی مسؤول فنی و شخص اول تصمیم گیرنده در مورد کشتی گیران ملی پوش است و هر تصمیمی که بگیرد برای من محترم است اما این را باید بگویم من انگیزه و توانایی زیادی در وجود خودم می بینم که هنوز می توانم برای تیم ملی کشورم مثمر ثمر باشم. 

* با این وجود پس هنوز قصد خداحافظی نداری؟
نه همان طور که گفتم بعد از زمان استراحتی که برای خودم در نظر گرفتم برخواهم گشت.اگر احساس کنم کشتی گیران جوان می توانند جایگزن خوبی برای من باشند میدان را به آنها خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.