رئیس انجمن طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران اعلام کرد: قرار شده از امکانات بستری این بنیاد برای بیماران نیازمند بستری طب فیزیکی توانبخشی استفاده شود.

راه‌اندازی اولین دوره فوق تخصصی توانبخشی خاورمیانه در ایران

به گزارش «قدس آنلاین»،  رئیس انجمن طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران با اشاره به راه اندازی اولین دوره فوق تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی خاورمیانه در ایران گفت: با همکاری وزارت بهداشت و بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار شده از امکانات بستری این بنیاد برای بیماران نیازمند بستری طب فیزیکی توانبخشی استفاده شود.

دکتر سید منصور رایگانی در آستانه برگزاری بیستمین کنگره طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران افزود:  این کنگره ۱۱ تا ۱۳ اسفندماه سال جاری در مرکز همایش های رازی با شعار «طب توانبخشی حلقه مکمل زنجیره سلامت و روش های مختلف درمان، پیشگیری از بیماری های توانبخشی» برگزار می شود.

وی تاکید کرد: سندرم درد، تازه های الکترودیاگنوز، توانبخشی از راه دور، توانبخشی در بیماری قلبی و ریوی و توانبخشی همچنین توانبخشی در ستون فقرات از جمله محورهای این کنگره بوده که با حضور اساتید برجسته داخلی و تعدادی از صاحبنظران خارجی برگزار می شود.

رئیس انجمن طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیگنوز ایران ادامه داد: این کنگره دارای حداکثر امتیاز باز آموزی بوده و تاکنون ۳۰۰ مقاله به دبیرخانه این کنگره واصل شده که برخی به صورت پوستر و برخی به صورت سخنرانی ارائه خواهد شد.

رایگانی با اشاره به اینکه طرح تحول نظام سلامت تا حدودی بسیاری از مشکلات حوزه طب توانبخشی را حل کرد، گفت: برخی از خدمات طب توانبخشی و طب فیزیکی تحت پوشش خدمات بیمه ای نبوده و خدمات کاردرمانی و برخی از وسایل کمکی همچون ارتز و پروتز تحت پوشش بیمه نیست و هزینه های زیادی بر دوش خانواده ها دارد.

 رئیس انجمن طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیگنوز ایران اضافه کرد: عدم امکان بستری بیماران نیازمند بستری توانبخشی نیز از دیگر مشکلات بوده که با همکاری وزارت بهداشت و بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار برآن شده که همکاری در این زمینه داشته باشند و از امکانات بستری آنها استفاده شود.

رایگانی با بیان اینکه اولین دوره فلوشیپ فوق تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی خاورمیانه در ایران راه اندازی می شود، تصریح کرد: تعداد متخصصین رشته طب فیزیکی هر چند قابل قبول بوده ولی بر اساس جمعیت و بار بیماری ها نیاز به ۲۵۰۰ متخصص طب توانبخشی داریم.

وی خاطر نشان کرد: تعداد متخصصان طب فیزیکی و توانبخشی ۵۵۰ مورد بوده و ۱۰۰ دستیار تخصصی در حال تحصیل در این رشته هستند.

بیستمین کنگره طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران ۱۱ تا ۱۳ اسفندماه سال جاری در مرکز همایش های رازی با شعار «طب توانبخشی حلقه مکمل زنجیره سلامت و روش های مختلف درمان، پیشگیری از بیماری های توانبخشی» برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.