تبریز- مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه عامل ۷۰ درصد از آلودگی هوای تبریز مربوط به تردد خودروها در سطح شهر است، گفت: این آمار بر اساس ارزیابی ها و پایش های دقیق زیست محیطی به دست آمده است.

 ۷۰ درصد از آلودگی هوای تبریز مربوط به تردد خودروها در سطح شهر است

حمید قاسمی در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین در تبریز، تغییر سوخت کارخانه های بزرگ را یکی از سیاست های محوری و مدیریت استان در راستای کاهش آلودگی هوای تبریز بیان و اظهار کرد: در این زمینه طی سه سال گذشته اقدام مهمی انجام شده که تغییر سوخت نیروگاه های حرارتی تبریز و بناب از آن جمله می باشد.

وی افزود: طی سال گذشته شیر فلکه سوخت مازوت نیروگاه حرارتی تبریز پلمب شد که با این اقدام از ورود روزانه ۳۰۰ تن اکسید گوگرد حاصل از سوخت مازوت به هوای تبریز جلوگیری به عمل آمد.

قاسمی با اشاره به اینکه عامل ۷۰ درصد از آلودگی هوای تبریز مربوط به تردد خودروها در سطح شهر است، یادآور شد: این آمار بر اساس ارزیابی ها و پایش های دقیق زیست محیطی به دست آمده است.

وی با تاکید بر اینکه جلوگیری از آلودگی هوا در کلانشهرهایی همچون تبریز نیازمند عزم و اراده جدی و اهتمام ویژه آحاد مردم به رعایت نقاط ایمنی است، گفت: باید توجه داشت که اقدام برای کاهش آلودگی ها بدون همکاری، مساعدت و تعامل نزدیک دستگاه های اجرایی و مردم میسر نخواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، دلیل اصلی آلودگی هوای تبریز در دی ماه امسال را سکون هوا بیان کرد و افزود: این وضعیت ناشی از پدید طبیعی سکون هوا به دلیل نبود باد در این شهر بود که تردد خودروهای فرسوده و تک سرنشین نیز بر میزان آن اضافه کرد.

قاسمی، اجرای طرح ترافیک محدوده آلودگی در شهر تبریز را ضروری دانست و گفت: اجرای این طرح می تواند در کاهش آلودگی هوای تبریز نقش بسزائی داشته باشد که باید در این زمینه شهرداری اقدام مقتضی را انجام داده و زیرساخت های لازم را فراهم کند.

کلانشهر تبریز حدود نیمی از جمعیت سه میلیون و ۸۰۰هزار نفری استان آذربایجان شرقی را در خود جای داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.