معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از ثبت‌نام ۳۹۸ هزار شرکت کننده در مرحله پنجم آزمون سراسری طرح تربیت حافظان قرآن کریم خبر داد و گفت: به برگزیدگان آن گواهینامه معتبر و کمک هزینه سفر حج عمره، عتبات عالیات و مشهد مقدس اعطا می‌شود.

کمک هزینه عمره، کربلا و مشهد جایزه آزمون حافظان اوقاف/ ۳۹۸ هزار حافظ شرکت کردند

به گزارش «قدس آنلاین»،  نشست خبری طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم صبح امروز (دوشنبه ۲۵ بهمن‌ماه) در ساختمان مهر سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

حجت‌الاسلام شرفخانی معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در این نشست، مرحله پنجم آزمون سراسری طرح تربیت حافظان قرآن کریم را یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای تست قرآن در کشور دانست و گفت: این آزمون در روز پنجشنبه ۲۸ بهمن‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد و برنامه‌ریزی دقیق جهت برگزاری آن، حضور حداکثری حافظان و مربیان، اطلاع‌رسانی گسترده و نظارت بر فرآیند صحیح و سالم چاپ و توزیع برگه‌های آزمون از وظایف اصلی ستادهای برگزاری آزمون سراسری طرح تربیتی حافظان قرآن کریم است.

وی با اشاره به تعداد ثبت‌نام شرکت‌کنندگان از زمان آغاز این طرح گفت: در سال ۹۱، ۲۵۰ هزار نفر، در سال ۹۲، ۲۹۷ هزار نفر، در سال ۹۳، ۳۱۷ هزار نفر، در سال ۹۴، ۳۵۹ هزار نفر و در سال ۹۵، ۳۹۸ هزار نفر که مجموع پنج سال، یک میلیون و ۶۵۸ هزار نفر در آزمون طرح تربیتی حافظان شرکت کردند.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: آزمون شفاهی طرح تربیت حافظان از شنبه ۱۶ بهمن‌ماه آغاز شد و تا ۲۷ بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت و آزمون کتبی نیز به صورت سراسری در روز پنجشنبه ۲۸ بهمن‌ماه از ساعت ۹ صبح الی ۱۱ در ۳۸ نقطه کشور برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام شرفخانی ضمن تشریح آزمون کتبی گفت: آزمون به صورت کتبی در ۸ رشته حفظ ترتیلی (جزء ۳۰ - جزء یک و ۳۰ - جزء یک، ۲ و ۳۰ - پنج جزء - ۱۰ جزء - ۱۵ جزء - ۲۰ جزء  و حفظ کل) و سه رشته حفظ موضوعی (۱۵۰ موضوع - ۳۰۰ موضوع - ۱۲۰ موضوع) که مجموعا ۱۱ رشته خواهد بود برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه آزمون در ۳۶۰ شهرستان و ۵۸۰ حوزه آزمونی به صورت تستی و گزینه‌ای برگزار می‌شود گفت: حد نصاب قبولی، کسب ۷۰ درصد معدل هر دو نمره کتبی و شفاهی است که به برگزیدگان آن گواهینامه معتبر و کمک هزینه سفر حج عمره، عتبات عالیات و مشهد مقدس اعطا می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه حضور قرآن آموزان اعم از پیر و جوان، دختر و پسر، دانش‌آموز و دانشجو، طلبه و خانم خانه‌دار و شاغل را از ویژگی‌های این آزمون برشمرد و گفت: استفاده از ظرفیت موسسات و مراکزی همچون زندان‌ها، در این طرح برنامه‌ریزی شده است.

حجت‌الاسلام شرفخانی در این باره افزود: تفاهم‌نامه‌ای با سازمان امور زندان‌ها در این خصوص منعقد شد و پیش‌بینی می‌شود ۳۰ هزار نفر از زندانی‌ها در این طرح شرکت کنند و در همین جهت مصوبه‌هایی را برای زندانی‌ها از قبیل مرخصی و تشویق‌هایی برای آنان در نظر گرفته شده که امیدواریم با در نظر گرفتن موضوع قرآن فضای زندان‌ها تغییر کند.  

وی از تربیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار حافظ در پنج سال آینده خبر داد و گفت: در برنامه پنج ساله سازمان اوقاف تعهدی ایجاد کردیم تا به مدت پنج سال وضعیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار حافظ را در دستور کار خود قرار دهیم.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه  همچنین در خصوص برگزاری آزمون حفظ مجازی گفت: آزمون مرکز حفظ مجازی در ۱۵ شعبه در سراسر کشور در بازه زمانی ۲۳ الی ۲۸ بهمن‌ماه برگزار خواهد شد که تعداد ۳۸ هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

حجت‌الاسلام شرفخانی در ادامه با اشاره به مرکز ملی تربیت مربی گفت: ۱۳۸ دوره در دوره‌های مقدماتی مرکز ملی تربیت قم و ۱۹ دوره در دوره‌های تکمیلی این مرکز برگزار شد که مجموعا ۷ هزار نفر در پنج سال راه‌اندازی مرکز ملی تربیت مربی قم شرکت کردند.

وی به مدارس حفظ قرآن کریم اشاره کرد و گفت: با همکاری موسسه فرهنگی - قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) مدارس حفظ قرآن کریم به صورت شبانه‌روزی در دو ماه تابستان برگزار شد که تعداد ۲ هزار نفر از ۳۵ نقطه کشور در سال ۹۴ و ۲ هزار ۵۰۰ نفر از ۳۸ نقطه کشور در سال ۹۵ در رشته حفظ قرآن شرکت کردند که مجموعا ۲ هزار ۸۰۰ نفر حافظ دو الی چهار جزء قرآن کریم شدند.  

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه  از اجرای ویژه‌برنامه‌های معرفتی در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) خبر داد و گفت: یکی از ویژه‌برنامه‌های سازمان اوقاف در راستای ارتقای سطح معرفتی، معارفی و تعظیم شعائر اسلامی با معرفی اهل‌بیت و با رویکرد فرهنگی آسان و بقاع متبرکه ویژه برنامه «سوگواره یاس نبوی» در بقاع متبرکه است که این سوگواره در ۲ هزار و ۶۰۰ امامزاده و با حضور آحاد مردم در فاطمیه دوم برگزار خواهد شد.  

وی همچنین افزود: نمایشگاهی از سیره حضرت زهرا(س) و سبک زندگی ایشان در امامزاده‌ها برپا خواهد شد و مسابقات سراسری با موضوع خطبه حضرت زهرا(س) در ایام شهادت این بانوی مکرم اجرا می‌شود و جوایزی نیز به برگزیدگان اعطا خواهد شد. علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه به غیر از دریافت کتاب می‌توانند از طریق اپلیکیشن در این مسابقه شرکت کنند.

حجت‌الاسلام شرفخانی از اعزام مبلغان در ایام شهادت حضرت زهرا(س) خبر داد و گفت: بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ نفر از متعلمان حوزه‌ علمیه قم، خراسان رضوی، اصفهان و استان‌های دیگر در ایام شهادت حضرت زهرا(س) در خیمه‌های معرفتی و معارفی بقاع متبرکه حضور خواهند یافت و پاسخگوی مسائل شرعی دینی مردم می‌شوند.

وی با اشاره به برپایی ایستگاه‌های وقف در بقاع متبرکه گفت: ایستگاه‌های «همه واقف» را در بقاع خواهیم داشت تا بتوانیم موضوع وقف فاطمی را در سراسر کشور توسعه دهیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.