قم- رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع اعضای انجمن صنفی کشاورزان استان قم از تغییر الگوی کشت در استان قم خبر داد و گفت: در حال حاضر استان های سمنان و کرمان الگوی کشت خود را تغییر دادند و این مساله می تواند به کشاورزی قم نیز کمک شایان توجهی کند.

تغییر الگوی کشت در قم از اولویت هاست

به گزارش قدس آنلاین، علی لاریجانی ظهر دوشنبه در دیدار اعضای انجمن صنفی کشاورزان استان قم تغییر در الگوی کشت کشاورزی را منوط به حضور فعال و پایدار دانست و بیان کرد: رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی در ترویج تغییر الگوی کشت نقش مهمی دارند و در این راستا باید مباحث کارآفرینی در حوزه کشاورزی بیش از گذشته ترویج پیدا کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه کشاورزی در توسعه اقتصادی اظهار کرد: بخش کشاورزی در استان قم از ظرفیت خوبی برخوردار است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی توجه و ضرورت توسعه طرح‌های آبیاری نوین در بخش کشاورزی را مدنظر قرار داد و افزود: کشور با شرایط کم‌آبی روبروست و در این شرایط باید تجهیزات در بخش کشاورزی که بیشترین حجم آب را به خود اختصاص داده‌اند، توسعه و تجهیز شود.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت‌های توسعه بخش کشاورزی حمایت بیشتری انجام شود، همچنین یکی از مهم‌ترین مسائلی که بخش کشاورزی با آن روبروست الگوی کشت است و باید براساس ظرفیت مناطق نوع کشت‌ها در نظر گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.