دهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) از امروز با رقابت ۲۷۰۰ شرکت‌کننده در رشته‌های حفظ و قرائت آغاز شد.

آغاز رقابت ۲۷۰۰ نفر در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)

به گزارش «قدس آنلاین»،  دهمین دوره مسابقات قرآن دارالقرآن امام علی(ع) با حضور ۲ هزار و ۷۰۰ شرکت‌کننده از ملیت‌های مختلف در بخش‌های حفظ کل، ۱۰جزء، ۲۰۰جزء، ترتیل و تحقیق در دو گروه سنی بالا و پایین ۱۶ از امروز سال آغاز شد.

آیین افتتاحیه این رقابت‌ها صبح امروز با حضور مهدی قره‌شیخلو رئیس دارالقرآن و مسئولان دارالقرآن امام علی(ع) به همراه جمعی از اساتید قرآنی کشور در مجموعه فرهنگی سرچشمه و با تلاوت حسین رستمی آغاز شد.

در ادامه محمد انصاری مدیرعامل دارالقرآن امام علی(ع) با اشاره به حضور ۲ هزار و ۷۰۰ شرکت‌کننده در این مسابقات گفت: در این دوره از مسابقات قاریان و حافظان قرآن از ملیت‌های مختلف حضور پیدا می‌کنند و این مسابقات در دو بخش زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال برگزار می‌شود و این مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) در بخش حفظ کل، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء به همراه رشته‌های تلاوت ترتیل و تحقیق پیگیری می‌شود.

در ادامه مهدی قره‌شیخلو با بیان اینکه مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) بدون هزینه دولتی برگزار می‌شود، تصریح کرد: این مسابقات با همت دارالقرآن امام علی(ع) برگزار می‌شود که همه هزینه‌های آن را بخش خصوصی تأمین و در آن حتی یک ریال بودجه صرف نخواهد شد.

وی افزود: از مردم ایران انتظار می‌رود با وجود حضور در کشوری قرآنی انس بیشتر با قرآن داشته باشند، البته یکی از راه‌های انس، مسابقات قرآن کریم است که می‌تواند راهی برای فهم و تدبر در قرآن باشد.

در پایان این مراسم محسن بادپا به تریح آیین‌نامه این رقابت‌ها پرداخت.

این مسابقات از امروز آغاز و تا پایان هفته ادامه دارد، همچنین آیین اختتامیه رقابت‌ها در روز جمعه ۲۹ بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.