" کریستوفر پیترسون" استاد حقوق در گفتگو با رسانه های آمریکایی تاکید کرده است که براساس قانون آمریکا در صورت فراهم شدن ادله کافی در خصوص ارتکاب جرم هایی چون کلاهبرداری از سوی ترامپ، اعضای کنگره می توانند وی را کنار بگذارند و برای او جایگزین تعیین کنند.

ارائه طرحی برای بررسی سلامت روانی ترامپ

قدس آنلاین - مردی که توانسته بود پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را پیش بینی کند اینبار استیضاح این رئیس جمهور تازه کار ایالات متحده آمریکا را پیش بینی کرده است. «آلان لیچمن» استاد تاریخ آمریکایی که پیروزی دونالد ترامپ را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیش بینی کرده بود، از استیضاح وی خبر داد.

جمهوری خواهان اورا استیضاح میکنند!

به گزارش اسپوتنیک، لیچمن با استفاده از ۱۳ عامل کلیدی برای پیش بینی پیروز انتخابات ریاست جمهوری استفاده کرد. به کمک این روش منحصر به فرد، این استاد تاریخ موفق شد پیروزی ترامپ را پیش بینی کند. وی اظهار داشته است: من پیش بینی می کنم که، حزب جمهوری خواه در کنگره او را استیضاح می کند. آنها ترامپ را نمی خواهند، به دلیل اینکه نمی توانند وی را کنترل کنند. او غیر قابل پیش بینی است. این استاد تاریخ معتقد است که، ترامپ خودش باعث این استیضاح خواهد شد.

همچنین " کریستوفر پیترسون" استاد حقوق در گفتگو با رسانه های آمریکایی تاکید کرده است که براساس قانون آمریکا در صورت فراهم شدن ادله کافی در خصوص ارتکاب جرم هایی چون کلاهبرداری از سوی ترامپ، اعضای کنگره می توانند وی را کنار بگذارند و برای او جایگزین تعیین کنند.

رسانه های آمریکایی نیز به بررسی راه های قانونی برای برکناری ترامپ از جمله حق افکار عمومی برای مطالبه برکناری وی در صورت ارتکاب عمل خلاف قانون، پرداختند. گفته می شود که ده‌ها هزار آمریکایی در پیام هایی اینترنتی با عنوان "ترامپ را برکنار کنید"، برکناری وی را از کنگره مطالبه و تاکید کردند که ترامپ را فردی کلاهبردار، نژادپرست، ضد مهاجر و قائل به تبعیض میان زن و مرد می دانند.

طرحی برای اثبات عدم سلامت روانی ترامپ

تد لئو، نماینده دموکرات آمریکا گفت پیش نویس قانونی را به کنگره ارائه خواهد کرد که به موجب آن کاخ سفید ملزم می شود برای ترامپ روانپزشک استخدام کند.

روزنامه هافینگتون پست در پایگاه اینترنتی خود نوشت: تد لئو نماینده کنگره معتقد است که رفتارهای «به شدت آزاردهنده» دونالد ترامپ رئیس جمهور، ضرورت بررسی سلامت روانی او را ایجاد کرده است. این نماینده دموکرات قصد دارد پیش نویس طرحی را ارائه کند که بر اساس آن باید یک روانشناس در کاخ سفید حضور یابد و سلامت روانی ترامپ را بررسی کند.

تد لئو سه شنبه هفته گذشته گفت، رئیس جمهور و هر رئیس جمهور دیگری به علت فشارهای کاری باید به یک متخصص بیماری های روح و روان دسترسی  داشته باشد. کنگره در سال ۱۹۲۸ قانون حضور یک پزشک در کاخ سفید را تصویب کرد اما به علت انگ مرتبط با بیماری های روانی حضور یک روانشناس را درخواست نکرد.

ترامپ درمورد مسائل کوچک و بی اهمیت هم دروغ میگوید

لئو گفت که بسیار نگران دمدمی مزاجی ترامپ و میل شدید او به دروغگویی درباره مسائل کوچک و بزرگ است. این برای رئیس جمهور ایالات متحده عادی نیست که ظرف بیست و چهار ساعت درباره مرگ، ویرانی و اخبار جعلی و شر مطلب بنویسد. نگران کننده ترین جنبه قضیه این است که او از واقعیت دور است... در اولین کنفرانس مطبوعاتی که او در این دولت داشت، آنها می توانستند درباره شغل یا بهداشت و درمان صحبت کنند. آنها درباره میزان جمعیت صحبت کردند و سپس درباره اش دروغ گفتند. این عجیب ترین چیزی است که من تا الان در عالم سیاست دیده ام

ترامپ از وقتی به عنوان رئیس جمهور سوگند یاد کرده، درباره مسائل بسیار جدی تر از میزان جمعیت دروغ گفته است. او به غلط ادعا کرد که سه تا پنج میلیون نفر در انتخابات، غیرقانونی رای داده اند. او به غلط گفت که کشورهای دیگر علاوه بر روسیه ممکن است طی انتخابات، پشت حملات سایبری  بوده باشند. او به غلط رسانه ها را به گزارش ندادن در خصوص حملات تروریستی متهم کرد. تد لئو گفت که او پزشک نیست اما بسیاری مثل او نگران رفتارهای رئیس جمهور هستند.

وی افزود:‌« فاصله رئیس جمهور با واقعیت ها بسیار نگران کننده است. حملات او به مطبوعات آزاد و مشروعیت دستگاه قضایی ما را در نهایت به سمت دیکتاتوری سوق می دهد. به همین علت است که من به این نتیجه رسیدم او خطری برای جمهوری محسوب می شود

کاخ سفید از توضیح در این باره خودداری کرده است

برخی از منتقدان قبل از رئیس جمهور شدن ترامپ سلامت روانی او را مایه نگرانی می دانستند و این را زمینه ای برای برکناری اش عنوان می کردند. متمم ۲۵ قانون اساسی می گوید که یک رئیس جمهور در صورتی که طبق نظر اعضای دستگاه اجرایی نتواند وظایف خود را انجام دهد، با دو سوم آرای کنگره برکنار می شود.

علاوه بر لئو، برخی دیگر از نمایندگان کنگره نیز از لزوم بررسی سلامت روانی ترامپ صحبت کرده اند. جیسون شافتس رئیس کمیته نظارت و اصلاحات دولت در ماه ژانویه به واشنگتن پست گفت که طرحی برای بررسی های مستقل پزشکی و همچنین روانشناسی رؤسای جمهور در دست تدوین دارد. او نگفت که ترامپ مشکل روانی دارد اما گفت: «اگر قرار باشد کدهای هسته ای در دست شما باشد، پس باید سلامت روانی شما نیز معلوم باشد

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.