اراک -اعضای سازمان های مردم نهاد استان مرکزی به سرعت دست به کار شدند و برای نجات درختان و کمک به کارگران شهرداری راهی خیابان های اراک شدند تا بار دیگر خاطره همیاری ها و همدلی های روزهای برفی گذشته تداعی شود.

برف بهانه ای برای سنجش حس مسئولیت شهروندی است

به گزارش قدس آنلاین، مدیر عامل خانه سازمان های مردم نهاد استان مرکزی در این رابطه گفت: شهرداری اراک اطلاعیه ای در رابطه با نیاز به کمک شهروندان برای کمک به درختان اراک صادر کرد و این اطلاعیه در گروه های مجازی منتشر شد.

سیاوش آقاخانی بیان کرد: داوطلبین سازمان های مردم نهاد در تماس های تلفنی برای این اقدام اعلام آمادگی کردند.

در کمترین زمان تیمی از سازمان های مردم نهاد در بخش های مختلف تشکیل شد. وی ادامه داد: با تقسیم بندی انجام شده ۶ گروه سه نفره برای حضور در معابر تشکیل و کار شروع شد و حدود هزار درخت توسط داوطلبین نجات یافت.

این فعال اجتماعی به مشارکت مردم در کنار داوطلبین سازمان های مردم نهاد اشاره کرد و افزود: بسیاری از شهروندان با دیدن این اقدام به صورت انفرادی و گروهی با داوطلبین همراه شدند و حرکت مردمی تحسین برانگیزی در معابر اراک به راه افتاد.

آقاخانی با تاکید بر این نکته که تمامی شهروندان فارغ از هر مسئولیت و جایگاه اجتماعی یک تکلیف شهروندی بر عهده دارند، عنوان کرد: بروز بحران با تمام مشکلاتی که به همراه دارد فرصت مناسبی برای محک زدن مشارکت و همدلی اجتماعی است.

در این مواقع شهروندان بیش از هر زمان دیگری متوجه نقش و مسئولیت های اجتماعی خود می شوند و این امر می تواند سبب آگاهی بخشی به جامعه و ارتقاء مشارکت های اجتماعی حتی در مواقع غیر بحرانی باشد.

وی تاکید کرد: در این مواقع فارغ از هر انتقادی موضوع مهم، با هم بودن و همیاری برای رفع مشکلات و یاری رساندن است و حرکت های اجتماعی از جمله حضور گروه های مردمی در معابر برای اقدامی مانند رهانیدن درختان از حجم سنگین برف سبب جریان سازی و حساس سازی جامعه نسبت به نقش شهروندی موثر است.

این فعال اجتماعی بیان کرد: بسیاری از مشکلات و نیازهای جامعه با همیاری و ایفای نقش شهروندی قابل حل است و امروز بیش از هر زمان دیگری به ایفای این نقش توسط مردم در جامعه نیاز داریم.

آقاخانی عنوان کرد: بارش برف کماکان ادامه دارد و درختان بسیاری در اراک زیر بار سنگین برف هستند و گروه های مردمی بعداز ظهر امروز نیز برای کمک به درختان در معابر اراک حضور می یابند و امیدوارم تعداد قابل توجهی از شهروندان در این اقدام مشارکت داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.