مشهد- مدیرکل دفترهماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان رضوی درباره گلایه سپرده گذاران مؤسسه مالی و اعتباری منحله میزان از پرداخت نشدن مطالبات باقی مانده آنان توسط بانک صادرات، گفت: استانداری در حال رایزنی و مذاکره با متولیان بانک صادرات در تهران است تا پرداخت مطالبات باقی مانده سپرده گذاران مؤسسه مالی و اعتباری منحله میزان انجام شود.

تکلیف سپرده گذاران موسسه مالی میزان تا دو روز  آینده روشن می شود

علی رسولیان در گفت‌وگو با خبرنگار ما افزود: در پی این رایزنی و مذاکره قرار است، توافقی حاصل شود تا مشخص شود، روند پرداخت‌ها چگونه و از چه زمانی آغاز شود.

وی به بیان اینکه نتیجه این جلسه و مذاکره طی دو روز آینده مشخص می‌شود، گفت: در استانداری جلسات متعددی در خصوص موضوع میزان برگزار شده و می‌شود، اما اینکه جمع‌بندی کی حاصل خواهد شد، موضوع زمانبری است.

وی با اشاره به اینکه مطالبات تا سقف ۸۲ میلیون تومان میزان توسط بانک صادرات پرداخت شده است، گفت: برای مابقی نیز ان شاء الله بزودی اطلاع رسانی می‌شود که با بانک به چه توافقی رسیدیم چرا که این بانک نیز مشکلاتی دارد.

وی در این باره که قرار بود از محل دارایی شناسایی شده نه تنها سپرده‌های بیش از ۱۰۰ میلیون تومان بلکه همه مطالبات باقی مانده توسط بانک صادرات پرداخت شود، خاطرنشان کرد: دارایی یاد شده آزاد شده است، اما موضوع این است که هنوز تبدیل به پول نشده که همین مسأله یکی از مشکلات بانک صادرات است که اگر این دارایی به پول تبدیل شود، بانک از محل آن مطالبات سپرده‌گذاران میزان را پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه تبدیل نشدن دارایی‌ها به پول یکی از مشکلات اصلی بانک صادرات در پاسخگویی به سپرده گذاران میزان است، اظهار داشت: از سوی دیگر مؤسسه منحله میزان به برخی از افراد وام داده است که قابل وصول نیست با این حال بانک صادرات حسب تعهدی که دارد، پرداخت مطالبات سپرده‌گذاران میزان را انجام می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.