وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی خواستار اعمال حاکمیت کامل رژیم صهیونیستی بر شهر اشغالی قدس و الحاق بر خی مناطق کرانه باختری و به ویژه مجموعه های بزرگ صهیونیست نشین به اراضی تحت اشغال این رژیم شد.

یک وزیر صهیونیست خواستار اعمال حاکمیت کامل رژیم صهیونیستی بر قدس شد

به گزارش "قدس آنلاین"،   به نقل از منابع قدس اشغالی، "گلعاد اردان" خاطر نشان کرد که مسجد مبارک الاقصی «مقدس ترین مکان برای ملت یهود و تنها متعلق به ملت یهود است.»

وی همچنین به سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن و دیدار وی با "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد و گفت که امیدوار است این دیدار با موفقیت برگزار شود. اردان خاطر نشان کرد که «ما به ۸ سال سختی نگاه می کنیم که با رئیس جمهور آمریکایی که دیدگاه متفاوتی از ما داشت، طی کردیم و از همین رو، الان جای امیدواری و خوشبینی وجود دارد.»

این وزیر نزدیک به نتانیاهو و عضو حزب حاکم لیکود تاکید کرد که باید از فرصت تاریخی حضور ترامپ در کاخ سفید استفاده کرد و «کل سرزمین اسرائیل را ملک متعلق به ملت یهود معرفی کرد. ما می توانیم بهترین باستان شناسان جهان را جمع کرده و این مفهوم را یادآوری کنیم که یهودیان تاریخ چندین هزار ساله در قدس دارند و جبل الهیکل (مسجد الاقصی) مقدس ترین مکان برای ملت یهود است و فقط به این ملت تعلق دارد.»

گلعاد اردان که در چهاردهمین کنفرانس قدس که به همت هفته نامه "هشیبع" در هتل بلازا کراون در بخش غربی قدس برگزار شد، سخن می گفت، از نقش دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تمجید کرد و مدعی شد که «ما دوستی داریم که این مساله را درک می کند که شهرک سازی یهودی مانعی بر سر راه تحقق صلح نیست. ما باید معادله را برعکس کنیم. فلسطینی ها خواهند فهمین که مخالفت و حمایت شان از تروریسم به ضرر خودشان تمام خواهد شد و هزینه های سنگینی برای آنها در بر خواهد داشت.»

وی تصریح کرد که مخالفت فلسطینیان با حضور بر سر میز مذاکرات سازش هزینه های سنگینی برای آنها به دنبال خواهد داشت و باعث افزایش شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس خواهد شد.

اردان همچنین خواستار اعمال حاکمیت کامل رژیم صهیونیستی بر قدس شد و گفت که مجموعه صهیونیست نشین "گوش آتصیون" و بزرگترین شهرک صهیونیستی کرانه باختری "آریئل" هم باید شامل این طرح شود.

اردان در بخش دیگری از سخنان خود مدعی شد که امروزه امکان ترویج افکار و تبلیغات منفی از طریق شبکه های ارتباط جمعی و اینترنت هم وجود دارد و نیازی به حضور در مسجد نیست. وی افزود فلسطینی ها پس از حاکمیت کامل اسرائیل بر مسجد الاقصی و قدس اشغالی خواهند فهمید که حاکمیت "کشور اسرائیل" در محک آزمایش قرار گرفته است. سراسر اراضی نقب، الج لیل و کرانه باختری تحت سیطره ما درخواهد آمد، اما این روند از اینجا؛ قدس آغاز خواهد شد.»

این وزیر تندروی صهیونیست با اشاره به نقش خود در حملات علیه فلسطینیان ساکن قدس اشغالی، تخریب منازل و بازداشت آنها و تشدید محاصره محله های فلسطینی نشین محل زندگی مجریان عملیات های مقاومتی، به سیاست خود در عدم تحویل اجساد شهدای انتفاضه قدس افتخار کرد.

وی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ حاکمیت خود بر بخش شرقی قدس را اعمال نکرده است، اما امروز ما همه جا هستیم؛ در محله های شرقی، جبل المکبر و محله های دیگر قدس و این مایه مباهات و افتخار است که نیروهای پلیس اسرائیل در همه جای قدس مستقر می شوند.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.