نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد گفت: سیاست های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، فجیع ترین شکل تروریسم است.

سیاست های رژیم صهیونیستی علیه فلسطین، فجیع ترین شکل تروریسم است

به گزارش «قدس آنلاین»،  غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، روز دوشنبه(۲۵ بهمن) در بحث عمومی شورای امنیت پیرامون «حملات تروریستی علیه زیرساختهای حیاتی کشورها»  سخنرانی کرد.

وی اظهار داشت: جهان امروز با خطر فزاینده حملات نیروهای تروریستی و افراطی رو به رو است و هیچ کشوری از این تهدید جهانی در امان نیست. زیر ساخت های حیاتی کشورها تبدیل به اهداف حملات تروریست ها شده اند. ابعاد واقعی این خطر هنگامی آشکارتر می شود که به یاد بیاوریم هنوز ده ها هزار تروریست از یکصد کشور در صفوف نیروهای تروریستی از جمله داعش حضور دارند.

خوشرو افزود: حملات تروریستی در اروپا، ترکیه، افغانستان و کشورهای آفریقایی نمونه های اخیر از هدف قرار دادن زیرساخت های حیاتی کشورها توسط گروه های تروریستی و افراطی است که نشان می دهد این زیر ساخت ها به صورت اهداف اصلی تروریست ها در آمده اند.

وی خاطر نشان کرد: در عین حال نباید از جنبه دیگر تروریسم یعنی اعمال مجازات جمعی و خشونت علیه مردم تحت اشغال خارجی، مشابه سیاست های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین غافل شد چراکه اینگونه اقدامات و سیاست ها نیز فجیع ترین شکل تروریسم است که چندین نسل از فلسطینیان را از دسترسی به زیر ساخت ها و منابع طبیعی خود محروم ساخته است؛  همچنانکه ادامه جنگ در یمن نیز مردم محروم این کشور را محروم تر، تروریست ها را تقویت و باعث بی ثباتی در این منطقه شده است.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد گفت: مبارزه با حملات تروریستی علیه زیر ساخت های حیاتی، بخشی از مبارزه عمومی با تروریسم است و هرگونه مبارزه با تروریسم باید با احترام کامل به اصول منشور ملل متحد و حقوق بین الملل صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه جامعه بین المللی نیازمند ساز و کار منسجم و چند جانبه برای مقابله با پدیده تروریسم است گفت: برای پدیده پیچیده ای مانند تروریسم راه حل های ساده ای وجود ندارد و تنها از طریق چنین ساز و کاری است که می توان به هماهنگی و همگرایی در سیاست مبارزه با این پدیده رسید و مانع اقدامات نسنجیده و خطرناک یک جانبه تحت عنوان مبارزه با تروریسم شد.

نماینده دائم کشورمان در پایان بر نقش محوری سازمان ملل متحد و سازمان های بین المللی و منطقه ای در مبارزه با تروریسم و پیشگیری از مخاصمات تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.