ایلام- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دره شهر گفت: سالانه بیش از شش میلیون شاخه گل نرگس در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.

سالانه شش میلیون شاخه گل نرگس در دره‌ شهر تولید می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، آرش مزبانی با بیان اینکه شهرستان دره شهر ۱۳۰هکتار از اراضی ملی و طبیعی خود را به کشت گل نرگس اختصاص داده و مقام نخست کشت این محصول را در استان را دارا بوده، اظهار داشت: ارزش اقتصادی این میزان گل نرگس تولید شده در شهرستان بیش از ۲۵ میلیارد ریال برآورد می شود.

وی افزود: آب و هوای شهرستان دره شهر برای کشت این گل  مساعد بوده، بطوریکه بهره برداران بدون پرداخت هیچ هزینه ای و فقط با استفاده از نزولات آسمانی این محصول را پرورش می دهند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دره شهر بیان داشت: به منظور توسعه بیشتر این محصول از سال ۸۴ تا ۸۶، این اداره ۲۰۰ تن پیازچه گل نرگس بین بهره برداران توزیع کرده است.

آرش مزبانی یادآور شد: سالانه بیش از شش میلیون شاخه گل نرگس در این شهرستان تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه این محصول در زمینه های زینتی، آرایشی، بهداشتی و دارویی کاربرد دارد، خاطر نشان ساخت: صادرات عمده این گل به استان های تهران، اراک، خوزستان و اصفهان می باشد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دره شهر تصریح کرد: حمایت و برنامه ریزی مسئولان امر به منظور فراهم کردن بستر مناسب توسعه بیشتر کشت این محصول، باعث شکوفایی و رونق اقتصادی این منطقه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.