عضو کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال اعلام کرد، این فدراسیون برای استخدام سرمربی و برگزاری اردوی تیم المپیک کشورمان با مشکل مالی دست به گریبان است.

فدراسیون برای استخدام سرمربی و برگزاری اردوی تیم المپیک مشکل مالی دارد!

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایسنا، دبیرکل AFC در آخرین اطلاعیه خود به فدراسیون فوتبال ایران از برگزاری قرعه‌کشی مسابقات مرحله مقدماتی قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا در تاریخ ۲۷ اسفند ماه خبر داد.

این قرعه‌کشی در حالی یک ماه بعد برگزار می‌شود که تیم ملی زیر ۲۳ سال بعد از مسابقات مرحله نهایی انتخابی المپیک ۲۰۱۶ کاملا منحل شده و هیچ گروه فنی بازیکنان لیگ برتر را زیر نظر ندارد.

فریدون معینی عضو کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال درباره وضعیت نامشخص این تیم گفت: فکر می‌کنم تیم امید در ذهن همه است و اینطور نیست که آن را فراموش کرده باشیم. بازیکنان زیادی در رده امید در لیگ برتر شاغل هستند و عملکرد خوبی را از خود نشان داده‌اند. دور مقدماتی این مسابقات تیرماه سال ۹۶ برگزار می‌شود و باید فکری به حال آن کنیم.

او اضافه کرد: بازیکنان رده امید در لیگ برتر به میدان می‌روند باشگاه‌ها آنها را در اختیار تیم ملی قرار نمی‌دهند و ما مجبور هستیم فقط در روزهای فیفادی از آنها استفاده کنیم.

عضو کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که چرا تاکنون کادرفنی این تیم انتخاب نشده و مانند سال‌های گذشته این تیم در بلاتکلیفی به سر می‌برد، خاطرنشان کرد: اگر به تیم ملی امید که برای المپیک ۲۰۱۶ تلاش می‌کرد نگاه کنیم می‌بینیم که کادر فنی آنها یک سال زودتر از مسابقات انتخاب شد و شرایط ایده‌آلی داشتند اما نتایج مناسب نبود. ما باید کیفیت لیگ برتر و باشگاه‌ها را بالا ببریم تا نیازی به برگزاری اردوهای بلندمدت نداشته باشیم و فقط از بازیکنان در مقاطع کوتاه دعوت کنیم. از طرفی مشکلات زیادی در فدراسیون فوتبال وجود دارد که تاکنون نتوانسته‌ایم برای این تیم تصمیم‌گیری کنیم.

معینی تاکید کرد: اگر بخواهم شفاف صحبت کنم باید به مشکلات بودجه اشاره کنم که اجازه استخدام مربی و برگزاری اردو را به ما نمی‌دهد. با این شرایط ما باید با آرامش کار را پیش ببریم و از بازیکنان امید هم غافل نشویم. فکر می‌کنم بازیکنان رده ملی جوانان بعد از جام جهانی می‌توانند برای تیم ملی امید به میدان بروند.

او درباره وضعیت تیم‌های ملی جوانان و نوجوانان نیز گفت: تیم ملی نوجوانان در حدود ۱۵ مهر ۹۶ در جام جهانی کمتر از ۱۷ سال شرکت می‌کند و ما فرصت خوبی برای آماده‌سازی آنها داریم اما تیم ملی جوانان در اردیبهشت ماه در مسابقات جام جهانی جوانان شرکت می‌کند و برگزاری اردو از تاریخ ۲۳ اسفند در آلمان قطعی شده است.

عضو کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال درباره عضویت محمدرضا ساکت و محمود شیعی به عنوان اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال در حالیکه تاکنون هیچ سمت فنی را بر عهده نداشته‌اند، افزود: این موضوع به ما ابلاغ نشده و منتظر برگزاری جلسه هستیم. فکر می‌کنم این آقایان نه از نظر فنی بلکه در زمینه‌های دیگر بتوانند به ما کمک کنند و حضور دو عضو هیات رییسه و مدیریت فدراسیون بتواند مثمرثمر باشد.

معینی درباره داربی ۸۴ پایتخت نیز گفت: در ۱۵ دقیقه نخست پرسپولیس بسیار خوب ظاهر شد و به گل هم رسید اما ین روند ادامه نداشت و در ادامه استقلال توانست بر بازی حکمفرما شود. حاکمیت پرسپولیس در ۱۵ دقیقه نخست به خاطر حمله نکردن استقلال بود. استرس بازیکنان استقلال در این بازی بسیار بالا بود و رفته رفته توانستند خودشان را پیدا کنند. پرسپولیس حالت خوب گذشته را نداشت و به اضافه آنها در خط دفاعی خوب ظاهر نشدند. استقلال متوجه مشکلات آنها در خط دفاعی شده بود و از همان نقطه توانست به برتری برسد.

پیشکسوت پرسپولیس با بیان اینکه کنترل احساسات و هیجانات از مهمترین عوامل موفقیت در چنین بازی‌هایی است، افزود: خطاهای بی‌موردی را در این بازی شاهد بودیم و این موضوع از سوی هر دو تیم رخ می‌داد. بازیکنان تا حدودی متزلزل بودند و اگر نتوانند از نظر روحی و ذهنی به تعادل برسند اشتباهات‌شان افزایش پیدا می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.