استان ها: شریف آباد پاکدشت با وجود فاصله ۳۵ کیلومتری تا پایتخت مشکلاتی دارد که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پایان سال ۹۶ را زمان تعیین شده برای حل مشکل آب این شهر عنوان می کنند.

عطش در ۳۵ کیلومتری پایتخت/ساکنان شریف آباد با کمبود آب مواجه اند

به گزارش قدس آنلاین، هر گاه صحبت از محرومیت هایی مانند مشکلات آب و برق و جاده و ... می شود مناطق دور افتاده و روستاهای دور از دسترس به ذهن متبادر می شود. شاید هیچگاه به ذهنمان هم خطور نکند که در فاصله چند کیلومتری از مرکز کشور هنوز هم مشکلاتی از قبیل کمبود آب وجود داشته باشد.

شریف آباد یکی از شهرهای استان تهران و مرکز بخش شریف آباد شهرستان پاکدشت است که در فاصله ۳۵ کیلومتری از پایتخت و به عنوان دروازه ورودی شرق استان تهران شناخته می شود، با این وجود مشکلات کمبود آب مردم منطقه و کشاورزان را به ستوه آورده است.

شریف آباد دارای زمین های کشاورزی گسترده ای است که مشکلات کم آبی کشاورزی این منطقه را نیز تهدید می کند. بر همین اساس اعضای شورای شهر شریف آباد طرح اختصاص انشعاب از سد ماملو را برای برون رفت مشکلات کشاورزی مطرح کردند.

کاهش سطح آب های زیرزمینی شریف آباد

عضو شورای اسلامی شهر شریف آباد در این زمینه در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: در حال حاضر رایزنی ها برای انتقال آب سد ماملو به شریف آباد برای تامین آب حوزه کشاورزی و آشامیدنی انجام شده و صحبت هایی با نماینده مردم پاکدشت و شریف آباد در مجلس شورای اسلامی شده است.

حبیب کردبچه افزود: متاسفانه در سال های اخیر آب های زیرزمینی منطقه شریف آباد برای مصرف بخش کشاورزی و نیروگاه سیکل ترکیبی پاکدشت بسیار کاهش یافته است و انتقال آب از سد ماملو می تواند تا حد زیادی این کاستی را جبران کند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت اجرای طرح فاضلاب شریف آباد، حجم زیادی از مشکلات بخش کشاورزی و نیروگاه پاکدشت از این محل قابل جبران خواهد بود.

کردبچه ادامه داد: انتقال آب پروژه ای زمان بر است و نیاز به زیرساخت هایی دارد، امیدواریم با پیگیری های انجام شده هرچه سریعتر این مشکل مردم شریف آباد حل شود.

انتقال آب به شریف آباد تا پایان ۹۶

نماینده مردم پاکدشت و شریف آباد در مجلس شورای اسلامی نیز به خبرنگار قدس آنلاین گفت: در سال های گذشته آب سد ماملو که در شمال شهر پاکدشت قرار دارد به پایتخت منتقل می شد، در حالی که مردم ورامین، پاکدشت و شریف آباد مشکل جدی در این خصوص داشتند.

محمد قمی افزود: در حال حاضر مشکل آب ورامین و پاکدشت با انتقال آب از این سد حل شده است و مشکل آب شریف آباد نیز تا پایان سال ۹۶ برطرف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مطالعات انتقال آب از سد ماملو به شریف آباد به اتمام رسیده و مخزنی به این منظور در این شهر نصب شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.