۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
کد خبر: 503791

قزوین - معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: به منظور پیشگیری از بیماری لمپی اسکین در جمعیت گاو و گوساله استان طرح واکسیناسیون اجرا شده است.

دام های قزوین واکسینه می شوند

دکتر علیرضا اکبرشاهی افزود: پوشش مناسب واکسیناسیون طی دو سال گذشته سبب کاهش کانون های بیماری از ۷۱ کانون در سال ۹۳ به ۵ کانون طی سال ۹۵ رسیده است.

افزود: لمپی اسکین بیماری با میزان واگیری بالا است که عمدتا از طریق گزش حشرات در فصل فعالیت ناقلین در بین جمعیت گاوی گسترش می یابد و پوشش مناسب واکسیناسیون طی دو سال گذشته سبب کاهش کانون های بیماری از ۷۱ کانون در سال ۹۳ به ۵ کانون طی سال ۹۵ رسیده است

 این مقام مسئول  یادآورشد: از تمامی دامداران درخواست می شود از آنجا که انجام واکسیناسیون بعنوان موثرترین روش پیشگیری از بیماری است همکاری کامل با اکیپ های واکسیناسیون بعمل آورند.

لمپی اسکین یک بیماری ویروسی است که گاوها را گرفتار می کند و به صورت برآمدگی هایی روی پوست نشان می دهد. این بیماری بیشتر در تابستان های مرطوب و ماه های پاییز که فعالیت حشرات بیشتر می شود، خود را نشان می دهد و تولید شیر را در دام کاهش می دهد. از دیگر عوارض این بیماری ناباوروی و کاهش کیفیت پوست دام عنوان شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.