خرم آباد – مدیرکل گمرک استان لرستان گفت: با پیگیری های به عمل آمده گمرک استان صادرات زعفران لرستان امکان پذیر شد.

صادرات زعفران لرستان از طریق گمرک امکان پذیر شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عبدالکریم بیاتی ظهر سه شنبه در جلسه صادرات غیرنفتی لرستان اظهار داشت: طی این مدت ۴۲ میلیون و ۴۹۶ هزار و ۷۳۸ دلار کالا از گمرک لرستان صادر شده است.

وی افزود: میزان کالاهای صادر شده از طریق گمرک لرستان از لحاظ دلاری ۱۲ درصد و از نظر ریالی ۱۸ درصد رشد داشته اند.

مدیرکل گمرک استان لرستان به برگزاری کارگاه آموزشی صادرات فرآورده های نفت و گاز با همکاری شرکت شهرک های صنعتی استان و اتاق بازرگانی لرستان اشاره کرد و بیان داشت: تا پایان هفته جاری گمرک لرستان به جمع گمرک های تخصصی صادر کننده فرآورده های نفت و گاز می پیوندد و تمامی واحدهای تولیدی استان می توانند از طریق گمرک خرم آباد و گمرک منطقه ویژه صادرات خود را انجام دهند.

بیاتی افزود: همچنین گمرک لرستان در جمع گمرک های تخصصی صادر کننده زعفران قرار گرفت و صادرات این محصول از طریق گمرک لرستان امکان پذیر است. وی به پیگیری های صورت گرفته برای صادرات سیمان لرستان به عراق اشاره کرد و گفت: تعرفه ای که کشور عراق برای سیمان مورد نیاز خود تعیین کرده به گونه ای است که صادرات سیمان از لرستان به این کشور مقرون به صرفه نیست لذا صادرات سیمان دورود به این کشور فعلا تعطیل شده است.

مدیرکل گمرک استان لرستان به تفاوت آمار گمرک استان با آمار سازمان صنعت و معدن اشاره کرد و گفت: بیشترین اختلاف در این زمینه به حوزه صادرات پتروشیمی مربوط می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.