اهواز- نماینده اهواز با اشاره به مشکلات اخیر قطعی برق در خوزستان گفت: اگر مشکل ناپایداری برق خوزستان حل نشود، این مشکل در سراسر کشور ایجاد خواهد شد.

مسئولان در برابر بحران اخیر خوزستان منفعلانه عمل کردند

به گزارش قدس آنلاین، همایون یوسفی، با اشاره به قطعی ۱۴ ساعته برق و آب و تلفن در روز شنبه(۲۳ بهمن ماه) اظهار کرد: متاسفانه چنین وضعیتی در اثر عدم پیش‌بینی درست و عدم مدیریت صحیح ایجاد شد. اگر پیش‌بینی درستی از نظر تنظیم ولتاژ و شست‌وشوی پست‌های برق انجام می‌شد، شاید شاهد قطعی برق گسترده در ۱۱ شهرستان خوزستان نبودیم.

وی افزود: اعتراضات قانونی را نسبت به عملکرد وزارت نیرو در ایجاد این مشکلات در مجلس آغاز کرده‌ایم و این اعتراضات را ادامه خواهیم داد. ما بسیار نگرانیم که چنین مشکلاتی در فصول گرم سال ایجاد شود. بروز این مشکلات در فصول گرم ممکن است عوارض بسیار شدیدی برای مردم ایجاد کند.

نماینده اهواز با بیان این‌که برخی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مربوطه در برابر بحران اخیر خوزستان و حوادث مشابه حالت منفعل دارند، تصریح کرد: انتظار می‌رود که وزارت نیرو و دستگاه‌های زیرمجموعه این وزارتخانه در خوزستان نسبت به مشکلات و وضعیت قطعی برق اخیر ورود جدی‌تری کنند. در هر صورت در مجلس نیز پیگیر و مطالبه‌گر حقوق قانونی مردم در این خصوص هستیم.

یوسفی با اشاره به بیانه مجمع نمایندگان خوزستان  روز یکشنبه در خصوص وضعیت ایجاد شده در استان عنوان کرد: این بیانیه باید صادر می‌شد تا صدای مردم خوزستان به گوش تمام مسئولان کشور برسد. تشکیل جلسه ویژه هیات دولت در خوزستان که در این بیانیه نیز مورد درخواست نمایندگان بود، شاید اراده لازم برای حل مشکلات استان را ایجاد کند و در این زمینه ما مطالبه جدی داریم.

وی بیان کرد: اگر دستگاه‌های استان خوزستان دقت بیشتری را اعمال می‌کردند، شاید بسیاری از مشکلات روز شنبه ایجاد نمی‌شد. ما مطالبه خود را هم از دستگاه‌های استان و هم از وزارتخانه‌های مربوطه پیگیری خواهیم کرد. اگر برای ناپایداری اخیر برق در خوزستان فکری نشود، در کل کشور تسری خواهد یافت. اکنون سیستم ناپایدار برق متاسفانه در بسیاری از نقاط کشور وجود دارد و اگر ناپایداری برق برای کل کشور ایجاد شود زیان‌های جبران‌ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

نماینده اهواز در مجلس در خصوص شایعاتی که مبنی بر عدم سفر وزیر نیرو در روز شنبه به خوزستان منتشر شده است، گفت: در روز شنبه وزیر نیرو را در خوزستان ندیدم اما شنیدم که وزیر به خوزستان آمدند و چند ساعتی نیز در استان سپری کردند اما معاونان وزیر نیرو را دیدم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.