اصفهان- استاندار اصفهان از تصویب کامل طرح بزرگ گردشگری سد قره قاچ در شهرستان سمیرم پس از ۵ سال خبر داد و گفت: طرح جامع گردشگری دهکده هزار چشمه سمیرم توسط شرکت سرمایه گذاری الماس هشت بهشت در منطقه ی سمیرم در کنار سد قره قاچ با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال اجرایی خواهد شد.

طرح جامع گردشگری دهکده هزار چشمه سمیرم پس از ۵ سال تصویب شد

به گزارش قدس آنلاین، رسول زرگرپور پیش از ظهر امروز در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهارداشت: درقالب طرح آمایش سرزمین ، گردشگری بعنوان یکی از اصلی ترین محورهای توسعه ی استان درنظر گرفته شده است.

رسول زرگرپور با بیان اینکه از طرح های توسعه ی گردشگری استقبال می کنیم، گفت: مدیریت استان تلاش می کند که گردشگران داخلی و خارجی را به استان هدایت کند که در بخش گردشگری درمانی، طبیعی، میراثی و ورزشی سرمایه گذاری کنند که در این راستا تمهیدات و تسهیلاتی نیز در نظر گرفته شده است.

استانداراصفهان با اشاره به دو طرح گردشگری عظیم در استان که در این جلسه مورد بحث قرار گرفته است، تصریح کرد: دو طرح بزرگ گردشگری سد قره قاچ در شهرستان سمیرم و سد باغکل در شهرستان خوانسار می تواند در توسعه ی گردشگری این مناطق موثر باشد.

وی از تصویب کامل طرح بزرگ گردشگری سد قره قاچ در شهرستان سمیرم خبر داد و گفت: متاسفانه به دلیل برخی مشکلات اداری، تصویب این طرح ۵ سال به طول انجامید.

زرگرپور به تشریح این طرح پرداخت و گفت: طرح جامع گردشگری دهکده هزار چشمه سمیرم توسط شرکت سرمایه گذاری الماس هشت بهشت در منطقه ی سمیرم در کنار سد قره قاچ با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال اجرایی خواهد شد.

مدیرارشد استان این منطقه را بسیار زیبا، وسیع و بسیار خوش منظر خواند و افزود: توسعه این منطقه در فاز اول ۹۰ هکتار و در ادامه تا ۶۰۰ هکتار صورت خواهد گرفت که ۲ هزار و صد اشتغال را به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می کند.

زرگرپور ادامه داد: اجرای این طرح ۷ سال به طول خواهد انجامید و خوشبختانه سرمایه گذار این طرح یکی دو سال است که در منطقه حضور دارد و در حال فعالیت های فرهنگی و اجتماعی است و با مردم ارتباط خوبی برقرار کرده است و بعبارتی منطقه را از بعد اجتماعی، فرهنگی و سیاسی برای اجرای این طرح مساعد نموده است.

وی به طرح گردشگری باغکل خوانسار اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه این منطقه هم منطقه ای بکر و طبیعی است می توانیم چشم انداز ها، چشمه ها و مناطق طبیعی زیبایی را مشاهده نماییم.

استانداراصفهان افزود: حدود ۶۰ هکتار در سه نقطه در اطراف این سد برای اجرای طرح جامع گردشگری پیش بینی شده است که زمان اجرای طرح ۴ سال و سرمایه گذاری ۸۶۰ میلیارد ریالی را در پی خواهد داشت.

زرگرپور اضافه کرد: طرح جامع گردشگری سد باغملک یک مجموعه ی فرهنگی، ورزشی، تفریحی و گردشگری بسیار خوبی خواهد بود که هم منظر زیبای سد را دارد و هم منظره ی بکر خوانسار را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه کلیت این طرح مورد تایید قرار گرفت، گفت: مقرر گردید تا جلسه ی آینده در ارتباط با مسائل منابع طبیعی، زیست محیطی و ارتباط منطقه با جاده ی اصلی بررسی های لازم صورت پذیرد تا در جلسه ی آینده مورد تصویب کامل قرار گیرد.

استانداراصفهان در پایان گفت: باعث خرسندی است که سرمایه گذاران این ظرفیت ها و پتانسیل ها را شناسایی کرده اند و این قبیل طرح ها در راستای رفع مشکلات اقتصادی و اشغال جدید در منطقه و همچنین توسعه ی مناطق بسیار اثرگذار خواهد بود و هرکدام از این سرمایه گذاری ها می تواند یک توسعه ی وسیعی را در مناطق ایجاد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.