وزیر دادگستری به دبیرخانه مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک دستور داد تا پیش از پایان سال جاری، وضعیت پاسخگویی به موضوع کودکان استان تهران ساماندهی شده و در ۶ ماهه نخست سال آتی نیز، آمار دقیقی از وضعیت کودکان این استان ارائه شود.

تعیین تکلیف وضعیت کودکان استان تهران تا پایان سال

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از روابط عمومی وزارت دادگستری، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی  پورمحمدی وزیر دادگستری و رئیس مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک جمهوری اسلامی ایران در بیستمین جلسه شورای هماهنگی اعضای این مرجع، با بیان این که بر اساس گزارش‌های بین‌المللی شاهد روند رو به رشد کشور در همه زمینه‌ها هستیم گفت: هرچند آمار ارائه شده در گزارش‌های بین‌المللی حاکی از رشد است، اما این برای ما قانع کننده نبوده و ما انتظار پیشرفت و توسعه بیشتری داریم.

وی در خصوص روند کاهشی میزان آسیب‌های اجتماعی نیز تصریح کرد: آمارهای اولیه در مورد آسیب‌های اجتماعی، نشان از توقف آین آسیب‌ها داشته یا در برخی موارد، شاهد کاهش آسیب‌ها هستیم که در مجموع حرکت ما جدی بوده و باید آن را با همین آهنگ ادامه دهیم.

رئیس مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، دستاوردها در زمینه استعدادیابی و نبوغ کودکان در کشور را بسیار قابل توجه ارزیابی کرده و اظهار داشت: در حوزه مسائل مرتبط با کودکان، کارهای مثبت و ارزنده بسیاری در کشور انجام شده و برای مثال امروز در زمینه فناوری نانو در حوزه نوجوانان و جوانان در سطح اول جهان هستیم، همچنین در حوزه‌های فرهنگی و دینی نیز شاهد تعمیق هستیم.

وزیر دادگستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این موضوع که پایش و مطالعه میدانی استان‌های کشور، از جمله اقدامات مثبت دبیرخانه کنوانسیون حقوق کودک در سال گذشته بوده تاکید کرد: اینکه در مورد استان تهران هنوز مطالعه جامعی صورت نگرفته و کسی پاسخگوی وضعیت کودکان در این استان نیست به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی ادامه دا: لذا از دبیرخانه این مرجع می‌خواهم تا پایان سال جاری تمامی اقدامات لازم را در زمینه پاسخگویی به نحوه ساماندهی این موضوع انجام داده و در ۶ ماهه نخست سال آتی نیز گزارش و آمار دقیق از وضعیت کودکان استان تهران ارائه شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.