رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد گفت: همایش گردشگری مدیریت فرصت‌ها و جاذبه‌ها در تاریخ ۲۸و ۲۹بهمن ماه به میزبانی استان یزد برگزارمی شود .

 همایش گردشگری مدیریت فرصت‌ها و جاذبه‌ها در یزد برگزار می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، سعید عابسی بعد ازظهر سه شنبه در نشست خبری با  اصحاب رسانه استان اظهار داشت: گردشگری یک موضوع چند بعدی با ملاحظات مختلف است، ورونق گردشگری موجب شکوفایی اقتصادی  کشور خواهد شد و در هر زمینه‌ای می‌تواند رونق در کشور را درپی داشته باشد .

وی گفت: تلاش می‌شود با همکاری مسؤولان کشوری در پنج سال آینده دانشگاه پیام نور یزد به عنوان طرح پایلوت گردشگری  باشد واین همایش با همکاری میراث فرهنگی به ویژه دانشگاه علوم پزشکی یزد برگزار خواهد شد.

عابسی با بیان اینکه  متأسفانه گردشگری علمی با گردشگری عملی در سطح کشور فاصله دارد تصریح کرد:  هدف از برگزاری این همایش ملی رونق گردشگری در کشور است و برگزاری این همایش به دنبال کم کردن این فاصله ها است.

دبیر همایش گردشگری مدیریت فرصت‌ها و جاذبه‌ها، افزود: یزد درزمینه گردشگریدارای سابقه طولانی است این استان با داشتن بافت تاریخی بی‌نظیر و اکولوژی مناسب، جایگاه ویژه‌ای در زمینه گردشگری دارد که برگزاری این همایش در یزد نیز می‌تواند بازخوردهای  مناسبی را برای استان و کشور در این زمینه داشته باشد .

وی محورهای این همایش را گردشگری پایدار، یزدشناسی و گردشگری، گردشگری درمانی و سلامت، بازاریابی و برندینگ گردشگری برشمرد و گفت: آثار باستانی، میراث فرهنگی و گردشگری، گردشگری خاص، گردشگری مذهبی و معنوی، جایگاه منابع انسانی در گردشگری، کاربرد فناوری‌های نوین در گردشگری نیز از دیگر محورهای این همایش دو روزه است

رئیس دانشگاه پیام نور استان یزداز ارائه ۱۸۵ مقاله به دبیرخانه برگزاری همایش خبر داد وافزود: با بررسی و داوری مقالات، از نظر علمی ۳۹ مقاله رد شده و ۵۱ مقاله نیز در کتاب همایش چاپ می‌شود ۴۰مقاله

 در قالب سخنرانی و۵۳مقاله به شکل پوستر و۳ مقاله به صورت گزارش علمی ارائه خواهد شد.

عابسی از دیگر برنامه‌های این همایش را برگزاری سه میزگرد بررسی چالش‌ها و فرصت‌های گردشگری ایران و جاذبه‌های گردشگری یزد برشمرد و افزود: توجه به موضوع گردشگری سلامت، برگزاری دو تور یزدگردی نیز از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این همایش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.