۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵
کد خبر: 503992

دبیر کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی از اختصاص عوارض برای واردات نوشابه‌های گازدار و صرف آن در افزایش سرانه مصرف شیر خبر داد.

واردات نوشابه گازدار مشمول عوارض شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، محمد فیضی عصر سه‌شنبه در اعلام دستاوردهای بررسی برنامه ششم توسعه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: هر گونه رهاسازی، تولید، واردات و مصرف محصولات تراریخته ممنوع است.

وی افزود: هرگونه اقدام در این حوزه می‌بایست با رعایت مقررات و موازین بین‌المللی و ملی که به تصویب مجلس رسیده است، انجام شود.

دبیر کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی متذکر شد: همچنین واردات انواع چربی و نوشابه‌های گازدار مشمول عوارض بوده و منابع آن برای افزایش سرانه شیر مصرف می‌شود.

فیضی همچنین به تصویب پرداخت خسارت به مصرف‌کنندگان اقلام غیربهداشتی اشاره کرد و گفت: این خسارت از سوی تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که در امر تولید، عرضه و فروش دام زنده و یا فرآورده‌های آن فعالیت دارند پرداخت می‌شود.

وی تأکید کرد: اشخاصی که در امر تولید، عرضه و فروش دام زنده و یا فرآورده‌های آن فعالیت دارند می‌بایست مقررات بهداشتی را به کار گرفته و نسبت به استفاده از ظرفیت مسئول فنی بهداشتی اقدام کنند؛ در غیر این صورت ملزم به پرداخت خسارت خواهند شد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی برای تأمین نظر شورای نگهبان مصوب کرد که علاوه بر عوارض دریافتی از تولید و واردات انواع سیگار و محصولات دخانی، مالیات و عوارض مالیات بر ارزش‌افزوده، حقوق ورودی و حق انحصار نیز دریافت شود.

به گفته فیضی مالیات هر پاکت سیگار تولید داخل ۱۰ درصد، تولید مشترک ۲۰ درصد، تولید داخل با برند خارجی ۴۰ درصد و سیگار وارداتی نیز ۴۰ درصد تعیین شده است.

وی همچنین به مصوبه اصلاح قیمت آب و حامل‌های انرژی تا پایان برنامه ششم اشاره کرد و گفت: دولت مجاز است قیمت آب، حامل‌های انرژی و سایر کالاها و خدمات یارانه‌ای را برای صنایع و تولیدات به تدریج تا پایان برنامه ششم اصلاح کند.

دبیر کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی متذکر شد: منابع حاصل از این اصلاحات برای افزایش تولید، اشتغال، حمایت از صادرات غیرنفتی، کاهش آلودگی هوا، ارتقا شاخص‌های عدالت اجتماعی و حمایت‌های اجتماعی از خانوارهای نیازمند صرف خواهد شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.