آستارا -رئیس شبکه دامپزشکی آستارا از متلاشی شدن کشتارگاه غیرمجاز دام سنگین در بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

کشتارگاه‌ غیرمجاز دام سنگین در آستارا متلاشی شد

به گزارش قدس آنلاین، بهرام پورضرب صبح چهارشنبه در آستارا با اشاره به متلاشی شدن کشتارگاه غیرمجاز فرآورده‌های خام دامی در این شهرستان اظهار کرد: این اقدام در راستای تشدید نظارت بهداشتی از عرضه‌کنندگان فرآورده‌های خام دامی صورت گرفت.

وی با تصریح بر اینکه یک کشتارگاه غیرمجاز دام سنگین در روستای عنبران از توابع بخش مرکزی آستارا شناسایی شد، بیان کرد: بازرسان شبکه دامپزشکی با دستور قضایی و همکاری مأموران انتظامی، کشتارگاه غیرمجاز را متلاشی و تمام تجهیزات آن را جمع‌آوری و نابود کردند.

پورضرب ادامه داد: فرد متخلف به‌صورت غیرمجاز در ملک شخصی و در محل نگهداری دام اقدام به راه‌اندازی کشتارگاه غیرمجاز کرده بود و تمام دام‌های مریض و تصادفی را بدون نظارت مستقیم شبکه دامپزشکی در قالب کشتار غیرمجاز در بین قصابی‌های داخل شهر توزیع می‌کرد.

رئیس شبکه دامپزشکی آستارا اضافه کرد: از فرد متخلف به خاطر کشتار غیرمجاز تعهد محضری گرفته شد که در صورت تکرار به مراجع قضایی معرفی می‌شود و در تلاش هستیم تا همدستان این فرد سودجو که در تهیه، کشتار و توزیع دام‌های مریض و تصادفی در بین قصابی‌ها نقش داشتند شناسایی شوند.

پورضرب از مردم خواست تا فرآورده‌های دامی مورد نظر خود را از مراکز مجاز و معتبر تهیه کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، کشتار و عرضه غیرمجاز دام و طیور پرکنده روستایی مراتب را به بازرسان و کارشناسان مستقر در شبکه دامپزشکی آستارا اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.