اصفهان- مجمع نمایندگان استان اصفهان و نمایندگان قشر کارگری در نامه‌ای به محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه خواستار پیگیری جدی پیرامون شرکت پلی‌اکریل و احیای سریع این صنعت مادر شدند.

نمایندگان اصفهان خواستار پرداخت حقوق کارگران پلی‌اکریل شدند

به گزارش قدس آنلاین، نمایندگان استان اصفهان در این نامه بر ضرورت تخصیص فوری مبلغی از منابع هدفمندی به شکل وامی که زمان بازپرداخت آن موکول به بازگرداندن مدیریت واحد به صاحبان سهم باشد تأکید کرده‌اند. نمایندگان اصفهان همچنین در این نامه بر بازسازی واحد و پرداخت حقوق کارگران قبل از پایان سال تأکید کرده‌اند.

شرکت پلی‌اکریل ایران در سال ۱۳۵۳ با مشارکت بخش خصوصی، تعدادی از بانک‌ها و شرکت "دوپان دونمور" آمریکا تأسیس شد. پلی‌اکریل در ۴۲ سال فعالیت خود، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نخ و الیاف پلی‌استر و همچنین تنها تولیدکننده الیاف اکریلیک کشور معرفی شده و تأمین کننده مواد اولیه حدود ۴۰۰ واحد کوچک و بزرگ نساجی کشور است.

ظرفیت اسمی تولید شرکت پلی‌اکریل ایران معادل ۱۲۵ هزار تن در سال است که تولیدات آن شامل نخ و الیاف پلی‌استر، نوار، الیاف اکریلیک، تاپس پلی‌استر و چیپس پلی‌استر و الیاف شیشه در صنایع ریسندگی، بافندگی، فرش، پوشاک، پتو و فاستونی کاربرد دارد.

با وجود حجم عظیم فعالیت شرکت پلی‌اکریل ایران، اما این کارخانه در سال‌های اخیر به‌دلیل برخی مشکلات از جمله واردات محصولات مشابه از خارج و تأثیر حضور پشت‌پرده دلال‌ها، دچار بحران مالی شده و تشدید این وضعیت، پلی‌اکریل را تحت ماده ۱۴۱ قانون تجارت قرار داد.

چندی پیش با پیگیری نماینده مردم مبارکه در مجلس ۲۰ میلیارد تومان به این شرکت تزریق شد که به این وسیله حقوق یک ماه و نیم کارگران این کارخانه پرداخت شد. اکنون حدود ۹ ماه است که کارگران این کارخانه حقوقی دریافت نکرده‌اند.

شرکت پلی‌اکریل با حدود ۲ هزار کارگر، در هفته جاری انحلال ۴ شرکت فرعی خود را به سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.