کرمان - رئیس شورای عالی زکات گفت: جوهره و حقیقت اقتصاد مقاومتی این است که مردم در شئون زندگی به آنچه نیاز دارند دسترسی داشته باشند و بتوانند تامین نیاز خود را انجام دهند.

تامین نیازهای مردم جوهره و حقیقت اقتصاد مقاومتی است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله عالمی صبح چهارشنبه در شورای تخصصی زکات اظهار داشت: احکام دینی برای احیای ماست و برکت و پیامدهای مربوط به زکات باید برای جامعه تبیین شود تا از این فرمان الهی حداکثر استفاده را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه نگاه های گوناگونی به زکات وجود دارد، درباره نگاه دینی به زکات ابراز کرد: زکات به عنوان وظیفه دینی است و تبیین زکات در معرفت افزایی و استفاده از فیض و برکت زکات موثر است.

رئیس شورای عالی زکات ادامه داد: زکات در آیات قرآنی به صورت فراوان آمده است و حدود ۴۰ مورد زکات را در قرآن داریم.

آیت الله عالمی اضافه کرد: افرادی که به آنها زکات تعلق می گیرد باید زکات را ادا کنند تا عبادات آنها مورد قبول واقع شود.

وی از نگاه اقتصادی به زکات سخن گفت و عنوان کرد: زکات اگر ادا شود، دیگر افراد محروم در جامعه نداریم و در روایت آمده است «اگر زکات پرداخت شود، فقیری باقی نمی ماند».

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی افزود: وقتی زکات در جامعه ای جاری شود، امداد الهی به زکات دهنده، محصول و شهر محل زندگی زکات دهنده جاری می شود و اقتصاد مقاومتی اتفاق می افتد.

آیت الله عالمی تصریح کرد: جوهره و حقیقت اقتصاد مقاومتی این است که مردم در شئون زندگی به آنچه نیاز دارند دسترسی داشته باشند و بتوانند تامین نیاز خود را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه دشمن فقط آن نیست که بر روی ما اسلحه بکشد، ادامه داد: فقر و نکبت بزرگترین دشمن است زیرا چهره ناپسندی را از جامعه ما در دنیا معرفی می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.