سمنان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به اجرای طرح ملی «جنگلانه» در مراتع میامی گفت: در این طرح بذرهای بومی و سازگار با اقلیم استان در سطح مراتع و رویشگاه‌های جنگلی کشت می‌شود و با اجرای این مهم پوشش گیاهی در سطح مناطق ذکر شده احیا می‌شود.

بذرهای بومی و سازگار با اقلیم سمنان در سطح مراتع و رویشگاه‌های جنگلی کشت می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، علی‌نقی حیدریان صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح ملی جنگلانه تاکنون در سطح وسیعی از مراتع استان اجرا شده است از اجرای این طرح در سطح ۳۰۰ هکتار از مراتع سمنان خبر داد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به اجرای این طرح در اراضی آهوان سمنان نیز گفت: در طرح جنگل‌کاری آهوان نیز با هدف احیا رویشگاه‌های جنگلی در این منطقه بذر گونه‌های جنگلی بومی کشت شد.

وی با بیان اینکه حفاظت از عرصه‌های طبیعی بویژه جنگل و مرتع نیاز به همکاری و مشارکت مردم و بهره‌برداران دارد تصریح کرد: طرح جنگلانه با همکاری و مشارکت مردم برای احیای جنگل‌ها و مراتع در سطح استان در حال اجرا است.

حیدریان با اشاره به برخی اهداف اجرای این طرح اظهار داشت: هدف از اجرای طرح جنگلانه ترمیم و احیای رویشگاه‌ها مرتعی و جنگلی است.

وی تصریح کرد: متأسفانه مراتع و همچنین رویشگاه‌های جنگلی در کشور به‌علت استفاده و اقدامات نادرست انسانی و همچنین چرای بی رویه دام و سایر علل اقلیمی در حال خشک شدن و از بین رفتن است که احیا و ترمیم این عرصه طبیعی و خدادادی نیاز به مشارکت همه دارد و در این راستا طرح ملی جنگلانه در حال اجرا است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان عرصه‌های طبیعی را یک ثروت خدادای دانست و گفت: همه باید برای حفظ این عرصه‌ها تلاش کنند و حفاظت از این عرصه‌ها نیاز به یک عزم ملی دارد و همه وظیفه دارند برای حفظ این ثروت برای نسل آینده تلاش کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.