آیین بزرگداشت عارف فقید آیت الله محمد علی شاه آبادی در فرهنگسرای امام(ره) برگزار می‌شود.

مراسم بزرگداشت آیت الله شاه آبادی برگزار می شود

به گزارش «قدس آنلاین»،  مراسم بزرگداشت عارف فقید حضرت آیت الله محمد علی شاه آبادی استاد گرانقدر حضرت امام خمینی(ره) باعنوان «درباره استاد» روز جمعه ۲۹ بهمن ماه ساعت ۱۵ تا ۱۷ در فرهنگسرای امام(ره) برگزار می‌شود.

در این مراسم از نیم‌تنه آیت الله شاه آبادی و حضرت امام خمینی(ره) که توسط هنرمند مجسمه‌ساز نادر قشقایی ساخته شده، رونمایی خواهد شد.

آقا میرزا محمدعلی شاه‌آبادی، فرزند شیخ ‌محمد جواد اصفهانی سال ۱۲۹۲ هجری قمری در اصفهان متولد شد. وی مقدمات علوم را از محضر پدر و برادر فرا گرفت و سپس از محضر «میرزا محمدهاشم خوانساری چهارسوقی» صاحب کتاب «مبانی الاصول»  بهره‌مند شد.

آیت‌الله شاه‌آبادی در تهران فقه و اصول را از محضر «حاج میرزا حسن آشتیانی» و عرفان را از محضر «میرزا هاشم گیلانی» و فلسفه را از «میرزاابوالحسن جلوه» فرا گرفت. وی که در هجدهمین سال عمر خود به درجه اجتهاد نائل آمد برای تکمیل مراتب علمی به سوی نجف اشرف رهسپار شد.

او پس از هشت سال به ایران بازگشت و در تهران سکونت گزید و در مسجد سراج‌الملک (شاه‌آباد پیشین، جمهوری اسلامی کنونی) به اقامه نماز و ترویج و تبیین معارف اسلام پرداخت و از این رو به «شاه‌آبادی» معروف شد.  

آیت‌الله محمدعلی شاه‌آبادی در سال ۱۳۴۷ هجری قمری به حوزه علمیه قم رفت و به تربیت طلاب علوم دینی پرداخت و شاگردان بزرگواری چون امام خمینی (ره) را به جهان تشیع ارزانی کرد. آن عالم بزرگوار سرانجام در سال ۱۳۲۸ شمسی به ملکوت اعلی پیوست و پیکر پاکش به «شهرری» منتقل شده و در رواق «ابوالفتوح رازی» آستان حضرت عبدالعظیم حسنی به خاک سپرده شد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این آیین که با همکاری بنیاد فرهنگی شهید شاه آبادی و سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار می‌شود، می‌توانند روز جمعه ۲۹ بهمن ساعت ۱۵- ۱۷ به نشانی نیاوران، خیابان شهید باهنر، بین جماران و سه راه یاسر، روبه‌روی پمپ بنزین، خیابان امیر سلیمانی، فرهنگسرای امام (ره) مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.